اختصاص بیش از 10 میلیون دلار به فعالیتهای پژوهشی شرکت ملی نفت

شانا_ گروه نفت: 10 میلیون دلار و 100 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های سرمایه ای سال ۹۲ به مدیریت پژوهش و فن آوری شرکت ملی نفت اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، با اختصاص 10 میلیون دلار و 100 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های سرمایه ای سال گذشته به مدیریت پژوهش و فن آوری شرکت ملی نفت، همه بودجه مصوب در این بخش، جذب و تخصیص داده شد. این اعتبار به عنوان طرح افزایش و ارتقا توان علمی، فن آوری و نوآوری در شرکت ملی نفت ایران اختصاص یافته است.

بر اساس اعلام معاونت بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرح های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه، همه پروژه های مصوب حوزه پژوهش و فن آوری در شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران به ویژه در مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران و نفت و گاز پارس از محل سهم یک درصد اعتبارهای طرح های توسعه ای تامین اعتبار شده اند که متناسب با پیشرفت کار و بر پایه قراردادهای منعقده با دانشگاه ها، مراکز عالی پژوهشی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در چارچوب نظام جامع پژوهش و فن آوری صنعت نفت بودجه مصوب اختصاص داده می شود.

بر این اساس، پیش بینی اعتبار سال ۱۳۹۲ در حوزه پژوهش و فن آوری از منابع مختلف تامین مالی و اعتباری شامل منابع داخلی، اعتبارات، تسهیلات بانکی، منابع فاینانس و بیع متقابل حدود پنج هزار و 700 میلیارد ریال بوده است که 345 میلیارد ریال آن از محل منابع سرمایه ای داخلی به مدیریت پژوهش و فن آوری تخصیص و مابقی در شرکت های تابعه هزینه شده است.

بر پایه این گزارش، افزون بر اعتبارهای بخش سرمایه‌ای، مطابق بند ۱۱٦ قانون بودجه سال ۱۳۹۲، اعتباری به میزان 205 میلیارد و 540 میلیون ریال از محل منابع جاری شرکت ملی نفت ایران به طرح ها و پروژه های مطالعاتی، تحقیقاتی، فن آوری و نوآوری اختصاص یافته است.

مطابق جزء (د) ماده (۱۲۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور، وزارت نفت می تواند یک درصد از اعتبارهای طرح های توسعه ای سالانه شرکت های تابعه را به افزایش و ارتقا توان علمی، فن آوری و نوآوری در صنعت نفت، کاهش شدت انرژی، جذب و توسعه فن آوری های اولویت دار نفت، گاز، پتروشیمی و به کارگیری آن ها در صنایع مرتبط و بومی سازی فن آوری های نوین و پیشرفته ضمن مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اختصاص دهد.

 

کد خبر 215305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =