آغاز فعالیت آزمایشی سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت

شانا _ گروه نفت: سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت تا یک ماه آینده در یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی در گفتگو با خبرنگار شانا، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در یک ماه آینده سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت به صورت آزمایشی در یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران راه اندازی می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن اجرا، این سامانه در سال 93 عملیاتی خواهد شد.

به گفته حسینی، پورتال تامین کنندگان کالا در سطح جهانی به عنوان نخستین بخش از سامانۀ تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت با قابلیت های مختلف همچون، شناسایی راهبردی تامین کنندگان اعم از سازندگان و غیر سازندگان، شناسایی مستمر انواع تامین کنندگان به همراه منابع و توانمندی بالفعل و بالقوۀ آنها و اطلاع رسانی دقیق به تامین کنندگان در زمینه کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

تمدید زمان ثبت نام در  در سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت

سید عماد حسینی از تمدید زمان ثبت نام از شرکت ها، پیمانکاران و مشاوران داخلی در سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فرم های خود اظهاری سامانه کالا در ایام نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در بین غرفه داران توزیع می شود تا متقاضیان از این طریق، بتوانند در سامانه کالا حضور داشته باشند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیک کالا در صنعت نفت به شفاف سازی خرید و فروش کالا در این صنعت کمک زیادی کند، زیرا این سامانه است که بر اساس اطلاعات و شرایط داده شده به آن، شرکت و یا سازنده کالا را انتخاب می کند.

وی گفت: با ثبت نام سازندگان و شرکت های داخلی فعال در حوزه نفت و گاز در سامانه الکترونیکی کالا و راه اندازی این سامانه در آینده نزدیک، ارتباط صنعت نفت با سازندگان داخلی و بخش خصوصی پررنگ تر از گذشته خواهد شد.

بر پایه این گزارش، با راه اندازی سامانه تامین الکترونیکی کالای وزارت نفت با هدف رونق بخشی به تولیدات داخلی، ایجاد سیاستهای یکپارچه حمایتی، خودکفایی صنعتی و ایجاد بستری یکپارچه در همه بخشهای بازرگانی و مراکز خرید وزارت نفت تعریف و اجرایی می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی چندی پیش نیز با اشاره به اهمیت لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین کالا و خدمات در صنعت نفت، گفته بود: حجم بسیار بالای سرمایه گذاری و فعالیتهای مورد نیاز برای توسعه و احیای مجدد صنعت نفت، نیازمند رویکرد سیستمی، نظام مند و یکپارچه به موضوع مدیریت زنجیره تامین کالا و خدمات در صنعت نفت است. با توجه به نقش کلیدی تأمین کنندگان و سازندگان کالاهای صنعت نفت در اقتصاد کشور، پورتال تأمین کنندگان کالا در سطح جهانی با هدف مدیریت مؤثر ارتباطات و تعاملات با این گروه در صنعت نفت از سوی کارشناسان معاونت امور مهندسی وزارت نفت طراحی شده است.

وی از تدوین چشم انداز و مأموریت نوین و برنامه راهبردی برای پوشش نیازهای مهندسی در تمامی حوزه های بالادست و پایین دست صنعت نفت خبر داد و گفت: با همکاری کارشناسان شاغل در معاونت و استادان برجستۀ دانشگاهی، این برنامه راهبردی مراحل نهایی تدوین خود را می گذراند و تا انتهای بهارامسال، به ادارات کل تابعۀ این معاونت ابلاغ خواهد شد زیرا احساس می کنیم که نگرش راهبردی و پویایی این معاونت، توسعۀ بیش از پیش و پویایی صنعت نفت را در پی خواد داشت.

پورتال تأمین کنندگان کالا در سطح جهانی به عنوان نخستین بخش از سامانۀ تأمین الکترونیکی کالای صنعت نفت با قابلیتهای مختلف همچون شناسایی راهبردی تأمین کنندگان اعم از سازندگان و غیر سازندگان، شناسایی مستمر انواع تأمین کنندگان به همراه منابع و توانمندی بالفعل و بالقوۀ آنها و اطلاع رسانی دقیق به تأمین کنندگان درخصوص کالاهای مورد نیاز صنعت نفت راه اندازی می شود.


کد خبر 215313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =