افزایش نرخ بنزین تا حدود 50 درصد

شانا_ گروه دولت و مجلس: به نظر من دولت می‌تواند قیمت بنزین یارانه‌ای را تا حدود 50 درصد نرخ فعلی افزایش دهد و سپس به کنترل بازار و تعدیل قیمت کالاها و خدمات روی آورد تا مشکلی برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد نشود.

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که افزایش دادن نرخ حاملهای انرژی یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود گفت: طبق مصوبات مجلس قرار بود نرخ حاملهای انرژی بویژه بنزین به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک شود، اما به دلیل ایجاد برخی مشکلات، دولت دو نرخ 400 و 700 تومان را برای بنزین انتخاب کرد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به این که تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین ساختگی است نه واقعی، افزود: متاسفانه دولت گذشته نتوانست به درستی تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین را در کشور کنترل کند.

وی با بیان این که تعلل برای برداشتن گام دوم هدفمندی یارانه‌ها دیگر جایز نیست تصریح کرد: هرچند با افزایش نرخ حاملهای انرژی ممکن است تا حدودی شوک تورمی در کشور ایجاد شود، اما در صورتی که قیمت‌حاملهای انرژی و بنزین با شیبی ملایم افزوده شود مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد.

مرادی ادامه داد: به نظر من دولت می‌تواند قیمت بنزین یارانه‌ای را تا حدود 50 درصد نرخ فعلی افزایش دهد و سپس به کنترل بازار و تعدیل قیمت کالاها و خدمات روی آورد تا مشکلی برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد نشود.

کد خبر 215314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =