۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 215344
ساخت برخی اقلام پرمصرف پالایشگاهی داخلی سازی می شود

شانا_ گروه گاز: تفاهمنامه تامین گسکت مورد نیاز پالایشگاه های کشور میان شرکت ملی گاز ایران و کنسرسیوم گسکت سازها به امضاء رسید.

رئیس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که گسکت در پالایشگاه ها به عنوان قطعه یدکی مصرف می شود، گفت: تا پیش از این شناسنامه فنی این قطعه در کشور وجود نداشت.

جعفر زکی زاده افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که با کنسرسیوم گسکت سازها متشکل از 4 سازنده عمده به امضاء رسید، تامین این قطعه ها که پیشتر وارداتی بود، از سوی شرکت های داخلی انجام می شود.

وی اظهار داشت: این کنسرسیوم، گسکت های مورد نیاز پالایشگاه ها را برای تعمیرات اساسی تامین می کند.

وی یادآور شد: گسکت کالای عمومی است که در پالایشگاه ها برای آب بندی اتصالات و لوله ها استفاده می شود و از اقلام پر مصرف شرکت ملی گاز ایران به شمار می رود.

رئیس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: پس از امضاء تفاهمنامه، نخستین قرارداد نیز با مجتمع گاز پارس جنوبی به ارزش 1.5 میلیارد تومان به امضاء رسید و بر اساس این قرارداد قطعات مورد نیاز سال جاری این مجتمع از طریق شرکت های داخلی تامین می شود.

زکی زاده تصریح کرد: در صورت اجرای کامل و موفقت آمیز این پروژه، قراردادی هم برای تامین پیچ، مهره و سایر قطعات پالایشگاهی که جنبه عمومی دارد به امضاء می رسد.

وی یادآور شد: بر اساس این قرارداد، تمام نیازهای تعمیرات اساسی پالایشگاه ها در سال 94 از این قطعات تامین می شود.

رئیس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی و بازدیدهایی که انجام شده، قرار است مشخصات فنی کالاهایی که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد تهیه و خرید این کالاها از خارج ممنوع شود.

کد خبر 215344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =