۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر: 215365
بزرگترین بیمارستان خورشیدی جهان افتتاح شد

شانا _ بین الملل: بزرگترین بیمارستان جهان که برای همه مصارف خود از سوخت انرژی خورشید استفاده می کند، در پورتوپرنس هائیتی، افتتاح شد.

به گزارش انستیتو انرژی، بیمارستان دانشگاه میربالایس در زمینی به مساحت 200.000 متر مربع، در شهر میربالایس واقع در 30 کیلومتری پورتوپرنس، پایتخت هائیتی بنا شده است.

این بیمارستان ظرفیت 300 تخت را دارد، و برای تامین انرژی مورد نیازش از 1800 پانل خورشیدی که روی سقف آن نصب شده است، استفاده می کند.

هزینه ساخت این بیمارستان را موسسه خیریه Partners in Health که در بوستن آمریکا فعالیت می کند، تقبل کرده است.

ارائه خدمات پزشکی به دلیل قطع مکرر برق در کشور هائیتی، با مشکل روبروست و امید می رود با آغاز فعالیت این بیمارستان که اکنون تنها مشکلش کمبود پزشک و پرستار است، این معضل تا حد زیادی برطرف شود.

برق تولید شده به وسیله 1800 پانلی که در آلمان ساخته شده، می تواند انرژی بیشتر از آنچه مورد نیاز مصارف بیمارستان است، تولید کند.

مهندسان آلمانی می گویند انرژی تولید شده به وسیله این پنل های خورشیدی به 139 کیلوات در ساعت می رسد، که این نیز، برابر برق مورد نیاز برای شارژ 22 میلیون تلفن هوشمند است.

معماری منحصر به فرد ساختمان این بیمارستان، سبب می شود تا بتوان انرژی تولیدی اضافی را ذخیره کرد.

در صورت تکمیل ظرفیت نیز، انرژی اضافه به مرکز برق رسانی شهر میربالایس، منتقل می شود تا برای تامین مصرف برق شهری استفاده شود.

کد خبر 215365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =