وام 4 میلیارد دلاری آمریکا برای توسعه بخش انرژیهای تجدیدپذیر

شانا _ گروه بین الملل: با وجود مخالفت منتقدان، دولت آمریکا از اعطای یک وام چهار میلیارد دلاری برای توسعه بخش تولید انرژیهای تجدید پذیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه (27 فروردین 1393) از پیشنهاد واگذاری یک وام چهار میلیارد دلاری برای توسعه طرحهای انرژیهای تجدید پذیر خبر داد.

پیش نویس طرح اعطای وام به طرحهای خلاقانه که سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شود را تضمین می کند.

این طرح به ویژه روی فناوری های پیشرفته شبکه برق و ذخیره سازی، سوختهای زیستی که بتواند در خودروهای متعارف بسوزد، انرژی حاصل از پسماند و نیز بهینه سازی مصرف انرژی تمرکز دارد.

این طرح در ادامه برنامه های حمایت از سرمایه گذاری های در انرژی خورشیدی، باد و زمین، اعطا می شود، کارخانه ساخت پنلهای خورشیدی سولیندرا که هم اکنون برشکسته شده است نیز جزئی از آن طرح بود.

با وجود شکست بزرگ کارخانه سولیندرا، دولت آمریکا تأکید کرده است که بیشتر طرحهای سرمایه گذاری در بخش انرژی به درستی اجرا شده اند و آنها با کمک صنعت انرژی خورشیدی آمریکا از پنلهای روی بام خانه ها گرفته تا تأسیسات برقی در واحدهای صنعتی به طرحها، اعتبار می بخشند.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در بیانیه این وزارتخانه گفت: ما این موفقیت را با تمرکز بر فناوری هایی در سطح تجاری تکرار می کنیم.

این وزارتخانه سال گذشته میلادی طرحی را برای اعطای هشت میلیارد دلار وام برای کمک به پروژه هایی که میزان گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند، پیشنهاد داد.
البته هنوز هیچ وامی بر اساس آن طرح پرداخته نشده است.

منتقدان دولت را به تلاش برای جذب همتایان سیاسی در اعطای این وامها متهم کرده اند، آنان معتقدند که دولت  نباید در بخش خصوصی برنده و بازنده مشخص کند.

کد خبر 215373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =