۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 215381
سقوط آزاد بورس تهران

شانا_ گروه پتروشیمی: شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، شنبه، با 524 واحد کاهش به 73 هزار و 638 واحد رسید.

به گزارش شانا امروز بورس تهران شاهد افت شاخص بود و شاخص بازار اول 411 واحد، شاخص بازار دوم 888 واحد و شاخص صنعت نیز 421 واحد افت کرد و
همچنین 196 میلیون سهم به ارزش 702 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

بازار امروز بی توجه به وعده مقامهای دولتی با افتی بیش از 500 واحدی باز هم به کانال 73 هزار واحد بازگشت تا در آخرین روزهای فروردین ماه همچنان بازدهی‌های منفی نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

بر پایه این گزارش، نمادهای بزرگی همچون پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک صادرات، بانک ملت، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

طی یک ماه اخیر وضع کلی بازار سهام قرمز بود و امروز هم بر شدت آن با افت 500 واحدی افزوده شد؛ در معاملات امروز سیمان خاش، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، جام‌دارو، رادیاتور، فنرسازی زر، تکنوتار، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری پرویز، سایپا دیزل، ملی سرب و روی، پلاسکوکار بیشترین کاهش قیمت را داشتند و به دنبال آن چندین نماد دیگر کاهش قیمت به خود دیدند.

در فرابورس هم شاخص با افت 13 واحدی به 728 واحد رسید که پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، نفت ایرانول، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، بانک سرمایه‌، آهن و فولاد ارفع و نفت پاسارگاد ضمن افت قیمت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.



کد خبر 215381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =