شرکت آتاباسکای کانادا سهم خود در طرح ماسه های نفتی را به پتروچاینا می فروشد

شانا ـ گروه بین الملل: شرکت نفتی آتاباسکا سهام خود در طرح ماسه های نفتی دوور را به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شریک خود پتروچاینا می فروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی آتاباسکای کانادا روز پنجشنبه (۲۸ فروردین ماه) اعلام کرد: این شرکت ۴۰ درصد از سهام خود را در طرح ماسه های نفتی دوور را پس از گرفتن تاییدیه از استان آلبرتا به شریک خود در این طرح یعنی شرکت پتروچاینا به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا می فروشد.

آتاباسکا در نظر دارد سهام خود را در طرح مشارکتی توسعه ماسه های نفتی حرارتی موسوم به بریون انرژی را طبق یک قرارداد مشترک با این شرکت چینی به فروش برساند.

اکنون پتروچاینا می تواند طرح دوور را توسعه دهد، طرحی که در صورت تکمیل می تواند روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت ماسه ای بیتومن تولید کند.

سوینونگ اسوارت، مدیر عامل شرکت آتاباسکای در بیانیه ای گفت: ما امروز تصمیم گرفتیم تا باقیمانده سهام خود را در طرحهای بریون انرژی بفروشیم، همکاری با شریکمان در طرح بریون انرژی ظرف چهار سال گذشته باعث افتخار ماست و برای آنها در ادامه راه توسعه طرح دوور آرزوی موفقیت می کنیم.

آتاباسکابرآورد می کند که پس از نهایی شدن واگذاری سهام خود، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار کانادا عایدش شود و این مبلغ را صرف توسعه دیگر طرحهای ماسه های نفتی و نفت خام سبک در استان آلبرتا کند.

سهام شرکت آتاباسکا پنجشنبه در بازار معاملات بورس تورنتو هشت سنت کانادا افزایش یافت.

کد خبر 215385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =