یارانه نابجای سوخت تنها جیب ثروتمندان را پر می‌کند

شانا_ گروه دولت و مجلس: اقشار و گروههایی در ایران وجود دارند که از خودرو شخصی استفاده نمی‌کنند و توان خرید آن را نیز ندارند، اما زیر بار تورم و گرانی ناشی از افزایش قیمت سوخت کمر خم می‌کنند، بنابراین باید عنوان کرد که یارانه نابجای بنزین تنها جیب ثروتمندان را پر می‌کند.

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که بنزین به بدترین شکل ممکن در ایران سوزانده می‌شود گفت: در حال حاضر نرخ یک لیتر آب معدنی از یک لیتر بنزین در ایران گرانتر است، که این موضوع با عدالت اجتماعی و اقتصادی سازگاری ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: متاسفانه مردم ایران عادت کرده‌اند که خودروی خریداری کرده و باک خودرو را با بنزین یارانه‌ای و ارزان پر کنند و به صورت تک سرنشین در خیابانها وقت بگذرانند.

وی تصریح کرد: اقشار و گروههایی در ایران وجود دارند که از خودرو شخصی استفاده نمی‌کنند و توان خرید آنرا نیز ندارند، اما زیر بار تورم و گرانی ناشی از افزایش قیمت سوخت کمر خم می‌کنند، بنابراین باید عنوان کرد که یارانه نابجای بنزین تنها جیب ثروتمندان را پر می‌کند.

رزاقی با بیان این که افزایش نرخ بنزین اجتناب ناپذیر است، گفت: با کنترل و نظارت بر بازار و توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان از افزایش لجام گسیخته قیمتها بر اثر بالا رفتن نرخ بنزین جلوگیری کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که بنزین در برخی کشورهای جهان کالایی لوکس محسوب می‌شود، افزود: نرخ بنزین باید با شیبی ملایم افزایش یابد تا هم کسانی که مصرف بیشتری دارند بهای آنرا بپردازند و هم به قشر ضعیف جامعه، فشار اقتصادی کمتری وارد شود.

کد خبر 215387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =