تولید نفت کانادا در سال ۲۰۱۵ به روزانه 3.9 میلیون بشکه می رسد

شانا _ گروه بین الملل: بر پایه برآورد مقامهای کانادایی تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی در پی توسعه طرحهای برداشت نفت از ذخایر ماسه ای نزدیک به دو برابر می شود.

به گزارش نشریه پلاتس، یبث لاو، مدیر عرضه نفت و بازار انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا برآورد کرد که مجموع تولید نفت خام کانادا در سال ۲۰۱۵ به روزانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه می رسد که ۵۰۰ هزار بشکه در روز از تولید کنونی آن بیشتر خواهد بود.

دلیل اصلی این افزایش تولید، رشد  35 تا 40 هزار بشکه ای برداشت نفت خام از ذخایر ماسه های نفتی عنوان شده است.

نفت خام تولیدی از  ذخایر ماسه های نفتی استان آلبرتای این کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه از نفت تولیدی این کشور در سال آینده را تشکیل می دهد و نفت سبک تولید شده به روشهای متعارف در استانهای آلبرتا و ساسکچوان روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در شرق این کشور ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

تولید کنونی نفت خام کانادا از  ذخایر ماسه های نفتی روزانه دو میلیون بشکه است.

وی گفت: تولید ماسه های نفتی به طور میانگین سالانه ۱۰ درصد رشد دارد و همچنین شاهد تغییر روند تولید متعارف نفت هستیم به گونه ای که اکنون نفت سبک بیشتری نسبت به گذشته تولید می شود.

وی با تاکید بر این که هم اکنون اولویت اصلی دسترسی بازار به این افزایش تولید است، گفت: با وجود این که طرحهای خط لوله جدیدی در آمریکا و سواحل کانادا در دست ساخت است، پیش بینی می شود که صادرات ریلی نفت خام از غرب کانادا در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۶ به روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه برسد.

کد خبر 215389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =