راه اندازی یک توربوکمپرسور در منطقه پنج انتقال گاز

شانا_ گروه گاز: نخستین توربو کمپرسور پروژه «تولید یکصد دستگاه توربوکمپرسور » در واحد پنجم تاسیسات تقویت فشار گاز آباده با موفقیت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش شانا، مدیر منطقه 5 شرکت انتقال گاز ایران، گفت: با توجه به طراحی اولیه تاسیسات آباده و پیش بینی تقویت فشار و عبور 140 میلیون متر مکعب گاز در روز توسط چهار واحد توربوکمپرسور قبلی ، نصب واحد پنجم در قالب یک واحد جایگزین ضرورت داشت.

سعید توکلی افزود: پس از هماهنگی های انجام شده و در راستای اجرای بخشی از پروژه های تعریف شده ستادی، این عملیات توسط متخصصین داخلی انجام شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده، توربین خریداری شده با کمپرسور گاز سه مرحله ای و با ظرفیت 28 میلیون متر مکعب در روز، به تاسیسات آباده منتقل و به لحاظ اهمیت بالای این پروژه برای شرکت انتقال گاز ایران، مجری این طرح با همکاری منطقه پنج اقدام به نصب و راه اندازی توربوکمپرسور یاد شده کرد.

وی با تشکر از دست اندرکاران اجرای این پروژه گفت: عملیات راه اندازی اولیه و تست 72 ساعته توربین واحد پنجم تاسیسات تقویت فشار گاز آباده پایان یافته و در حال حاضر این واحد آماده سرویس دهی برای انتقال پایدار گاز  به مراکز مصرف است.

  

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 215391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =