150 نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری آزمون پایه یک تکنیسین و دستیار پزشک را گذراندند

اهواز _ شانا _ گروه عمومی: رئیس اداره خدمات پزشکی دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری آزمون دوره پایه یک تکنیسین و دستیار پزشک برای 150 نفر از کارکنان این واحد خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب دکتر غلامحسین ابوالفتحی گفت : به منظور آشنایی هر چه بیشتر کارکنان خدمات پزشکی با حوادث و سوانح سرچاهی که ممکن است در حین کار برای همکاران  عملیاتی پیش بیاید، دوره سه ماهه تئوری اطلاعات پزشکی برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 

وی افزود: افرادی که در این آزمون موفق به کسب امتیاز لازم شوند به بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز معرفی و به مدت سه ماه آموزش های عملی را زیر نظر متخصصان مجرب گذرانده و موفق به دریافت گواهینامه تکنیسین پایه یک خواهند شد و می توانند به عنوان دستیار در کنار پزشک انجام وظیفه کنند.

 

ابوالفتحی اظهار کرد: این همکاران بعد از پایان دوره عملی، پس از گذشت چند ماه برای دوره دوم که پیشرفته تر است آماده می شوند تا تکنیسین ها بتوانند در غیاب پزشکان بر روی دستگاه های حفاری انجام وظیفه کنند.

 

وی هزینه دوره برگزارشده برای هر نفر را 10 میلیون ریال عنوان کرد که با احتساب آموزش 150 نفر از کارکنان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال می شود.  

 

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که هم اکنون بخش عمده حفاری چاه های نفت و گاز را در مناطق خشکی و دریایی کشور با کاربست 75 دستگاه حفاری برعهده دارد. 

کد خبر 215397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =