روسیه همچنان یک تامین کننده مطمئن انرژی است

شانا_گروه بین الملل: معاون مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت: روسیه همچنان به عنوان تامین کننده مطمئن برای انرژی در دنیا نقش آفرینی می کند.

به گزارش خبرگزاری صدای روسیه، دیمیتری پسکوف در یک برنامه تلویزیونی گفت: روسیه شریکان اقتصادی زیادی در اروپا دارند و روسیه برای فروش گاز خود نیاز به این شریکان دارد.

وی افزود: روسیه همواره تامین کننده مطمئنی برای تامین انرژی و ضامن قدرتمندی برای امنیت منابع انرژی است و این روند نیز همچنان ادامه دارد.

پسکوف در باره نامه پوتین به رهبران اروپایی و بازتاب های آن نیز گفت: در روزهای اخیر شاهد نامه رئیس جمهور روسیه خطاب به رهبران کشورهای اروپایی و پاسخ چهره هایی مانند خوزه مانوئل باروسو، رئیس کنونی کمیسیون اروپا، به این نامه بودیم.

معاون مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: در باره نامه ای که باروسو نوشته است باید بگویم که روسیه نمی داند کشورهایی که عضو اتحادیه ی اروپا نیستند اما  از روسیه گاز وارد می کنند،درباره مضامین این نامه همفکر هستند یا خیر؟

 وی همچنین با اشاره به کشورهای بوسنی و هرزگوین، صربستان و ترکیه گفت: هرچند این کشورها عضو اتحادیه ی اروپا نیستند، اما باروسو در نامه ی خود از جانب این کشورها هم سخن گفته است.

پسکوف در پایان سخنانش با بیان آمادگی روسیه برای گفتگو با کمیسیون اروپا، نسبت به توافق با اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرد.

کد خبر 215411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =