لغو محدودیتهای قانونی برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در کره جنوبی

شانا _ گروه بین الملل: دولت کره جنوبی محدودیتهای قانونی برای افزایش سرمایه‌گذاریها را در حوزه انرژیهای تجدید پذیر لغو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کره تایمز، وزارت امور مالی کره جنوبی امروز یکشنبه (31 فروردین ماه 93) اعلام کرد که این وزارتخانه در نظر دارد تا پیشنهاد لغو قوانین غیرضروری را بدهد تا بدین طریق سرمایه‌گذاری‌ها برای رشد تولید انرژیهای تجدید پذیر مثل تولید برق بادی، خورشیدی و زمین‌گرمایی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، نتایج مطالعات وزارت امور مالی کره جنوبی در این باره به جلسه آینده توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری در نیمه دوم سال جاری میلادی، ارائه می شود.

این جلسه به ریاست رئیس‌جمهور کره جنوبی و با هدف کاهش محدودیتهای موجود برای رشد اقتصادی این کشور برگزار می شود.

بیانیه وزارت امور مالی کره جنوبی می افزاید: هدف ما یافتن راههای بهتر برای تسهیل سرمایه‌گذاری است، اگر کره جنوبی می‌خواهد پیشگام توسعه انرژیهای تجدید پذیر باشد باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامهای جدیدی انجام دهد.

پیش از این وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز خواستار لغو محدودیتها برای توسعه نیروگاههای بادی شده بود. 

گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک صادرات – واردات کره نیز با اشاره به محدودیت‌های محیط زیستی گوناگونی که مانع از توسعه استفاده از منابع تجدیدپذیر می شوند، نشان می‌دهند که این کشور تنها 0.17 درصد از نیروگاه‌های تولید برق بادی را در اختیار دارد. 

با این حال، گروه‌های مدنی و حامی محیط زیست، همچنان با توسعه نیروگاه‌های بادی مخالف هستند و می‌گویند ساخت چنین نیروگاه‌هایی سبب آسیب به محیط زیست می‌شود.

در همین حال، وزارت صنعت کره در کنار تلاشها برای ساخت زیرساخت انرژیهای تجدیدپذیر، از طرح خود برای کشف یک منبع جدید گاز طبیعی خبر داد.

کره جنوبی هم‌اکنون میدان گازی دانگهایی -1 را در اختیار دارد که روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز و هزار بشکه نفت خام سبک تولید می‌کند.

کره جنوبی سال در 2009 نیز اعلام کرده بود که با انجام پروژه‌های حفاری تا سال 2018 قادر به تولید بیش از 100 میلیون بشکه معادل نفت خواهد بود.

کره همچنین در نظر دارد از سال 2015 به دنبال توسعه تولید هیدرات گاز برود.

هیدرات گاز ترکیبی از گاز متان و مولکول‌های آب است که در اعماق اقیانوس‌ها و در درجه حرارت پایین و فشار آب بالا ایجاد می‌شود.

گفته می‌شود ذخایری به میزان یک میلیارد تن از هیدرات گاز در دریای شرقی وجود دارد که اگر کره جنوبی بتواند با روشهای ایمن و اقتصادی به استخراج آن بپردازد، تا حد زیادی از وابستگی گازی خود به خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی می‌کاهد.

کد خبر 215426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =