سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در طرحهای توسعه ای پتروشیمی

شانا_ گروه پتروشیمی: مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پتروشیمی توسط این هلدینگ در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی که دارای توجیه اقتصادی باشند است.

عادل نژاد سلیم افزود: صنعت پتروشیمی ایران پس از واگذاریهای انجام شده متولی مشخصی برای توسعه ندارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به دلیل منع قانونی نمی تواند به طور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری کند به همین دلیل شرکت هلدینگ خلیج فارس طرحهایی را که توجیه پذیر بوده و دارای شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری باشند را برای توسعه انتخاب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه پس از شروع خصوصی سازی، یک وقفه کوتاه در توسعه این صنعت ایجاد شد به طوری که از اهداف سند چشم انداز عقب افتادیم، اما امروز عزمی جدید برای توسعه صنعت پتروشیمی شکل گرفته است.

به گزارش شانا، چندی پیش مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس به شانا گفت: این شرکت با هدف افزایش تولید و سودآوری بیشتر استراتژی ٥ ساله خود را تدوین کرد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که به دنبال افزایش تولید و سود آوری بیشتر در سالهای آتی هستیم، اظهار کرده بود: این شرکت در سال ٩٢ بازنگری کاملی در مجموعه شرکتهای خود انجام داد و ٢ شرکت را که ضرر ده بودند را از حالت زیان دهی خارج کرد.

نژاد سلیم افزوده بود: با تفکر، تعقل و تلاش به دنبال دستیابی به اهداف کلان خود هستیم و در این مسیر، استراتژی ٥ ساله خود را تدوین کرده و از امسال به مرحله اجرا در آورده ایم.

وی ادامه داده بود: تلاش برای افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی از اهداف هلدینگ خلیج فارس است و این شرکت با توجه به قابلیتهای فراوان موجود که در اختیار شرکتهای عضو است می تواند نقش مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

نژاد سلیم افزوده بود: هلدینگ خلیج فارس ١٠ درصد از بازار سرمایه ایران را در اختیار دارد و ٤٠ درصد از تولید در صنعت پتروشیمی ایران متعلق به شرکت های عضو هلدینگ است.

کد خبر 215432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =