افزایش ظرفیت تولید برق ایران با استفاده از انرژی بادی

شانا _ گروه نیرو: عملیات اجرایی ایجاد زیر ساختهای لازم برای نصب توربینهای جدید در نیروگاه بادی منجیل آغاز شده و ظرفیت این نیروگاه تا پایان امسال به 90 تا 95 مگاوات خواهد رسید.

مصطفی ربیعی، رئیس گروه آگاه سازی، آموزشهای ترویجی و ارتباطات بین المللی سازمان انرژیهای نو ایران (سانا) در گفتگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر  اظهار کرد: هم اکنون توربینهای جدید نیروگاه بادی منجیل خریداری و وارد سایت این نیروگاه شده است. 

وی با با بیان این که نیروگاه بادی منجیل بزرگترین نیروگاه انرژیهای تجدید پذیر در ایران است، گفت: این نیروگاه در زمان تحویل به سازمان انرژیهای نو ایران حدود 22 مگاوات ظرفیت تولید برق داشت که خوشبختانه این ظرفیت امروز با نصب توربینهای 600 کیلوواتی به 75 مگاوات رسیده است.

رئیس گروه آگاه سازی، آموزشهای ترویجی و ارتباطات بین المللی (سانا) به نیروگاه بادی دوم ایران با ظرفیت 28 مگاوات در منطقه بینالود اشاره کرد و گفت: هم اکنون نگهداری و تولید این نیروگاه توسط بخش خصوصی انجام می شود، با اجرای سیاستهای اصل 44 در کشور بودجه عمومی سازمان انرژیهای نو برای توسعه این نوع انرژی قطع و همه پروژه های جدید برای اجرا به بخش خصوصی واگذار شده است.

خودکفایی 85 درصدی در ساخت توربینهای بادی 

ربیعی گفت: هم اکنون متخصصان کشورمان بیش از 85 درصد از قطعات توربینهای بادی را در داخل کشور می سازند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و زمان بندی مشخص سازمان انرژیهای نو درتلاش برای تولید 100 درصدی قطعات توربینهای بادی در ایران است.

وی با اشاره به تاکید و علاقه وزیر نیرو به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر گفت: تاکنون ساخت نیروگاههای بادی متعددی در شهرهای مختلف ایران مانند خواف، سیستان و تبریز آغاز شده است.

نفت و گاز دلیل عقب افتادگی در حوزه انرژیهای نو 

رئیس گروه آگاه سازی، آموزشهای ترویجی و ارتباطات بین المللی (سانا) با بیان این که وجود منابع عظیم نفت و گاز سبب عقب افتادگی کشورمان در زمینه کسب فناوری جدید در حوزه انرژیهای نو شده است، گفت: از سوی دیگر هم اکنون در بخش نیروگاههای حرارتی و سیکل ترکیبی نیز بازدهی در کشور بسیار پایین است.

وی گفت: برخی کشورهای اروپایی مانند انگلستان و نروژ درحالی هم اکنون صاحب فناوری تولید پنلهای خورشیدی هستند که وضع و مقدار تابش خورشید در این کشورها یک دهم ایران است.

به گفته ربیعی در ایران سالانه به طور متوسط بیش از 300 روز آفتابی وجود دارد و حداکثر تابش آفتاب در کشورهای اروپایی از حداقل تابش آفتاب در ایران کمتر است.

کد خبر 215436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =