۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 215440
فعالیت‌های پژوهشی وزارت نیرو توسعه می یابد

شانا _ گروه نیرو: مدیرکل آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو از عزم جدی وزارت نیرو برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تولید فناوری در سال جاری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسین بنکداری افزود: عزم جدی وزارت نیرو برای پژوهش و تولید فناوری در سال 93 ماده 32 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93 ، حرکتی نو در راستای تحقق اهداف کلان پژوهشی است و بستر لازم برای ماموریت‌گرا کردن پژوهش و تولید فناوری را فراهم می‌کند. 

وی با بیان این که ماده 32 قانون بودجه امسال، بستری برای تحقق اهداف کلان پژوهشی است، گفت: ماده 32 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93، حرکتی نو در راستای تحقق اهداف کلان پژوهشی است و بستر لازم برای ماموریت‌گرا کردن پژوهش و تولید فناوری را فراهم می‌کند.

بنکداری تصریح کرد: در زمان کنونی، ماده 32 ضوابط اجرایی بودجه سال 1393 کل کشور مبنی بر تخصیص بخشی از اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌ها به توسعه‌ پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی ابلاغ شده است. 

مدیرکل آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو با بیان اینکه خوشبختانه رشد تحقیقات توسعه‌ای در سال‌های اخیر مورد توجه جدی مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است، گفت: در اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های پنج‌ساله جمهوری اسلامی ایران به ایجاد فضای ملی تحقیق، توسعه، افزایش شاخص‌های سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی در تحقیق و توسعه اشاره شده است. 

بنکداری تصریح کرد: وزارت نیرو براساس برنامه‌های راهبردی و چشم‌انداز خود، همواره در مسیر فعالیت‌های علمی هدفمند و نظام مدیریت دانش در راستای توسعه پایدار صنعت آب و برق پیشتاز بوده است.

وی گفت: وزارت نیرو در سال‌های اخیر با سرعت‌بخشی در تعریف و اجرای طرح‌های کلان ملی و با تغییر ساختار مدیریت پژوهش صنعت آب و برق در راستای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برداشته است.

مدیرکل آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو با بیان اینکه در زمان حاضر وزارت نیرو در کاهش فاصله علم و فناوری با کشورهای توسعه‌یافته و در طراحی، نصب و بهره‌برداری سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته تلاش می‌کند، گفت: وزارت نیرو همواره از مقوله‌ ساخت داخل و خودکفایی علمی و پژوهشی، حمایت‌های بنیادی انجام است تا به آرمان‌های مندرج در سند چشم‌انداز بیست‌ساله و منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پاسخ مناسب و درخوری تدارک ببیند. 

بنکداری اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی وزارت نیرو مبنی بر تجمیع اعتبار تحقیقات و مدیریت بهینه منابع مالی پروژه‌ها محقق شده است تا برنامه‌ریزان امور پژوهش بتوانند با تامین منابع، پروژه‌های اساسی و کلان موردنیاز این صنعت حساس را تعریف کرده و به مرحله اجرا برسانند. 

به‌گفته وی، با تغییر ساختار پژوهش و شکل‌گیری مدیریت پژوهش در صنعت حیاتی آب و برق در موسسه‌های پژوهشی، این حرکت تقویت و پایدار خواهد شد.

کد خبر 215440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =