نصب نیروگاههای خورشیدی برای مشترکان خانگی

شانا _ گروه نیرو: در قالب قانون بودجه سال 93، چنانچه مشترکان خانگی و حتی غیرخانگی به تامین برق خود از طریق نیروگاههای خورشیدی مایل باشند، وزارت نیرو تا 50 درصد کمک بلاعوض به متقاضیان ارایه می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انر‍ژی، با اعلام این خبر گفت: عملیات نصب نیروگاههای خورشیدی  روی بام مدارس در استانهای مختلف آغاز شده است و به دنبال گسترش نیروگاههای خورشیدی خانگی هستیم.

وی با بیان این که راهبرد وزارت نیرو تنوع سبد تولید برق است، افزود: در زمان حاضر، بیش از 95 درصد برق کشور توسط نیروگاههای حرارتی تولید و کمتر از پنج درصد برق کشور ازطریق نیروگاههای با انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انر‍ژی ادامه داد: رویکرد صنعت برق مبتنی بر این است که در سالهای آینده توجهی ویژه‌ به توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر ازجمله نیروگاههای بادی و خورشیدی صورت گیرد.

فلاحتیان با اشاره به اجازه قانون بودجه 93 به سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش انرژیهای تجدیدپذیر، گفت: در پنج سال آینده، پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید بادی و خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و این رقم در افق 1399 به 7000 مگاوات می‌رسد.

وی گفت: ایجاد 7000 مگاوات ظرفیت تولید انرژیهای تجدیدپذیر نه‌تنها بخشی از انرژی کشور را تامین می‌کند بلکه با استفاده نکردن از سوختهای فسیلی، از آلودگی محیط زیست جلوگیری شده و به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انر‍ژی با بیان این که پارسال 956 مگاوات قرارداد احداث نیروگاههای خورشیدی با بخش خصوصی امضا شد، تصریح کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 1000 مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور احداث شود.

فلاحتیان اظهار داشت: عملیات نصب نیروگاههای خورشیدی بر روی بام مدارس در استانهای مختلف آغاز شده است و به دنبال گسترش نیروگاههای خورشیدی خانگی هستیم.

کد خبر 215446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =