ریلاینس سهام خود را در یک بلوک نفت و گاز پرو واگذار کرد

شانا _ گروه بین الملل: همزمان با هجوم شرکتهای نفت و گاز به سمت حفاری های نامتعارف، ریلاینس با فروش دارائیهای خارجی بخش متعارف خود، بر توسعه طرحهای نفت و گاز شیل تمرکز می کند.

به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، شرکت هندی ریلاینس سهم 30 درصدی خود را در بلوک نفت و گاز پرو به شرکت وودساید پترولیوم و شرکت آرژانتینی پلاس پترول واگذار کرد تا دارایی های خارجی خود را سامان بخشد.

این شرکت در جلسه اعلام درآمد سه ماه پایانی سال 2013 اظهار کرد: این شرکت هم اکنون سه بلوک در پروژه های برون مرزی دارد که دو بلوک آن در یمن و یکی در پرو واقع شده است.

علاوه بر این، صنایع ریلاینس ماه گذشته دو امتیاز بلوک اکتشافی فراساحلی (M17, M18) را در میانمار خرید.

بر اساس بیانیه ارائه شده در جلسه، شرکت اکتشاف و تولید ریلاینس، (REP) دی.ام.سی.سی که به طور کامل در اختیار صنایع ریلاینس است، بلوک 108 در پرو را با واگذاری سهام 30 درصدی خود در این پروژه ترک کرد.

شرکت اکتشاف و تولید ریلاینس دی.ام.سی.سی در سال 2007 در دبی به ثبت رسید و به صورت یکنواخت، 15 دارایی نفت و گاز متعارف شامل چهار حق امتیاز در پرو، سه حق امتیاز در یمن (یک امتیاز تولیدی و 2 امتیاز اکتشافی)، در عمان، کردستان عراق و کلمبیا هر یک دو امتیاز و در تیمور شرقی و استرالیا هر کدام یک حق امتیاز را در اختیار گرفته است.

ریلاینس بیشتر بلوکهای خود را به دلیل چشم انداز ضعیف فروخته است.

منابع رسمی اعلام کردند: ریلاینس از سال 2008 در پرو حضور داشته است.

در ماه مه همان سال این شرکت 30 درصد از سهام بلوک 108 را از شرکت نفت و گاز آرژانتینی پلاس پترول خرید و همزمان وودساید پترولیوم 20 درصد از سهام را در اختیار گرفت.

کد خبر 215453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =