واحدهای افزایش کیفیت پالایشگاه آبادان به مدار تولید باز می گردد

شانا_ گروه پالایش و پخش: واحدهای اسید و ایزومریزاسیون پالایشگاه آبادان به عنوان واحدهای افزایش کیفیت، تا شهریور امسال به مدار تولید باز می گردد.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: هم اکنون این واحدها در دست تعمیر و بازسازی قرار دارد که امیدواریم پس از انجام تعمیرات آن تا شهریور به مدار تولید بازگردد.

سعید محجوبی با بیان اینکه وظیفه این واحدها افزایش کیفیت بنزین است، افزود: در بازدیدی که بهمن ماه گذشته (1392) از پالایشگاه آبادان داشتیم، مشکلات عملیاتی این واحدها و از سرویس خارج بودن آن ها به این مدیریت گزارش شد.

وی افزود: از همان زمان برنامه ریزی برای بازسازی واحدها در دستور کار قرار گرفت که با جدیت پیگیری شده است.

به گفته محجوبی با راه اندازی این دو واحد، امکان تولید بنزین پاک در این پالایشگاه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول هم اکنون در این پالایشگاه روزانه ٢٠ میلیون لیتر گازوئیل و حدود ١٠ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٢ تولید می شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش همچنین با بیان اینکه تمام 9 پالایشگاه نفت کشور برنامه تعمیرات اساسی سالانه خود را تا قبل از شهریور هرسال به این واحد اعلام می کنند، اظهار کرد: با توجه به روند تولید و مصرف فرآورده ها در کشور و زمانبندی مورد نیاز برای اجرای طرح های تعمیرات، برنامه نهایی به پالایشگاه ها اعلام می شود.

به گفته وی به علت نیاز مداوم کشور به فراورده های نفتی، نباید همزمانی و تداخل در تعمیرات واحدهای مشابه پالایشگاه های کشور ایجاد شود.

محجوبی به کاهش دو تا سه روزه تعمیرات اساسی در سال های اخیر در پالایشگاه ها اشاره کرد و افزود: تعمیرات اساسی در شرکت های پالایش نفت به صورت شبانه روزی انجام می شود تا بتوان در کمترین زمان ممکن واحدها را به مدار تولید بازگرداند.

کد خبر 215458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =