ارزیابی عملکرد دولت در مرحله دوم هدفمندی نباید شتابزده باشد

شانا _ گروه دولت و مجلس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی باید به دولت زمان داد.

محمد سعید انصاری، نماینده آبادان در گفتگو با خبرنگار شانا در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه _ ۳۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی درباره چشم انداز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم گفت: باید به دولت زمان داد تااجرای قانون هدفمندی در مرحله دوم در زمان مقرر عملیاتی شود، بعد از آن به ارزیابی بپردازیم.

به گزارش شانا، دیروز هم معاون اول رئیس جمهوری گفت: اجرای غلط مرحله نخست طرح هدفمندی، دولت را ناگزیر کرد در مقطع فعلی نسبت به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی اقدام کند.

اسحاق جهانگیری گفته است: اگر برخی مسائل آزاردهنده همچون تورم و رکود و دیگر مشکلات ناشی از اجرای غلط مرحله نخست طرح هدفمندی وجود نداشت، دولت در مقطع فعلی نسبت به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی اقدام نمی‌کرد اما این آسیبها همچون کسری شدید بودجه باعث شد که دولت به اجرای مرحله دوم مصمم شود.

دولت در اجرای قانون بودجه ۹۳ می‌تواند قیمت حاملهای انرژی را بر اساس چارچوب تعیین شده در تبصره ۲۱ اصلاح کند. بر این اساس، رئیس دولت و وزرای اقتصادی دولت از برنامه ریزی همه جانبه برای اجرای این قانون با شیب ملایم خبر داده‌اند.

به طوری که علی طیب نیا وزیر اقتصاد گفته است؛ دولت بنا دارد حتی از آن سقفی که مجلس برای کسب درآمد از محل اصلاح قیمت حاملهای انرژی مشخص کرده است، کمتر درآمد کسب کند.

کد خبر 215459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =