طرح گازی ساوث استریم نباید بایگانی شود

شانا _ گروه بین الملل: وزیر انرژی بلغارستان اعلام کرد که طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم نباید به دلایل سیاسی کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صوفیه، درگومیر استوینوف، وزیر انرژی بلغارستان پنج شنبه (28 فروردین) اعلام کرد که طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم نباید به دلایل سیاسی متوقف شود و بلغارستان قصد دارد با وجود بحران اوکراین، ساخت بخش بلغاری این خط لوله را سال جاری میلادی آغاز کند.

خط لوله ساوث استریم قرار است حدود ٦٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.

وی در کنفرانس خبری در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان گفت: در صورت توقف اجرای این طرح گازی، اتحادیه اروپا باید تاثیرهای منفی احتمالی آن را روی کشورهای عضو این اتحادیه بررسی کند.

از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، آینده خط لوله دو هزار و 400 کیلومتری ساوث استریم برای ترانزیت گاز روسیه به اروپا بدون عبور از اوکراین با ابهام روبه رو شده است.

بلغارستان که برای تامین کل نیازهای انرژی خود به روسیه وابسته است، از اجرای این طرح، سود سرشاری خواهد برد.

وزیر انرژی بلغارستان گفت: ساوث استریم یک طرح زیرساختی بلندمدت و راهبردی مهم است و هم اکنون آنها (اتحادیه اروپا) خواهان توقف اجرای آن هستند و این بحران هم اکنون نشان می دهد که ما امنیت عرضه گاز به بلغارستان نداریم.

شرکت گازپروم ٥٠ درصد، شرکت انی ایتالیا ٢٠ درصد و دو شرکت یی دی اف فرانسه و وینترشل آلمان هر یک ١٥ درصد از سهام خط لوله گازی ساوث استریم را در اختیار دارند.
کد خبر 215465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =