گازرسانی به شهروندان روستایی مازندران به 90 درصد می رسد

شانا_ گروه گاز: شرکت گاز استان مازندران به هزار و 855 روستا از مجموع 2 هزار و 921 روستای این استان، گازرسانی کرده و عملیات گازرسانی به 210 روستای جدید در دست اقدام است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: با توجه به گازرسانی به روستاهای استان مازندران، 80 درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز بهره مند است.

محسن عرب مقصودی افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 210 روستای دیگر استان نیز در حال اجرا است که در صورت گازدار شدن این روستاها، آمار بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز به 90 درصد خواهد رسید.

وی 159 روستا از 240 روستای تنکابن را قابل گازرسانی دانست و گفت: در حال حاضر 108 روستای تنکابن تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد و عملیات اجرایی 47 روستای دیگر این شهرستان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه گازرسانی به 9 روستای تنکابن نیز اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستاها، 32 هزار و 691 متر لوله گذاری در بخش تغذیه و توزیع انجام شده و با بهره مندی این روستاها، هزار و 501 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

عرب مقصودی سرانه هر خانوار در این پروژه ها را 30 میلیون ریال دانست و گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون به 49 شهر از مجموع 58 شهر استان مازندران نیز گازرسانی شده و 99 درصد از جمعیت شهری این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی یادآور شد: 650 واحد صنعتی،97 جایگاه CNG و دو نیروگاه استان نیز تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته با وجود محدودیت های به وجود آمده، 3 میلیارد و 879 میلیون مترمکعب گاز در استان توزیع شد که 49 درصد آن در بخش خانگی مصرف شده است.

 

کد خبر 215473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =