ظرفیت حمل ریلی نفت کانادا به نیم میلیون بشکه در روز می‌رسد

شانا _ گروه بین‌الملل: ظرفیت حمل ریلی نفت کانادا تا پایان امسال به نیم میلیون بشکه نفت در روز می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری فایننشیال پست، کارگزار سرمایه‌گذاری پیترز اند کو با انتشار گزارشی اعلام کرد: با آغاز به کار تاسیسات جدید زیرساخت ریلی، ظرفیت حمل ریلی نفت کانادا تا پایان سال 2014 به روزانه 500 هزار بشکه نفت می‌رسد.

هم‌اکنون نزدیک به 250 هزار بشکه نفت بیشتر نفت سبک تولید شده در ساسکاچوان از طریق خطوط ریلی به آمریکا حمل می‌شود.

بر اساس این گزارش، دشواری صدور مجوز برای ساخت خطوط لوله و مخالفتهای اجتماعی با این خطوط سبب شده است تا تولید کنندگان بزرگ نفت در استان آلبرتا مثل انبریج و ترنس‌کانادا به استفاده از خطوط ریلی متمایل شوند.

هزینه انتقال نفت از غرب کانادا به سواحل آمریکایی خلیج مکزیک از طریق خطوط ریلی 15 تا 20 دلار برای هر بشکه است اما انتقال نفت در این مسیر با استفاده از خطوط لوله 7 تا 11 دلار هزینه دارد.

البته شرکتهایی که زیرساختهای ریلی مربوط به خود را دارند می‌توانند نفت را با هزینه 10 دلار برای هر بشکه از طریق قطار انتقال دهند.

با این حال هزینه‌های بخش حمل و نقل ریلی نفت همچنان بسیار بالاست، به طوری که شرکت کانکسوس که مشغول ساخت فاز دوم پایانه «برودریم» در نزدیکی ادمونتن است، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها تاریخ آغاز به کار این فاز را که 60 هزار بشکه در روز ظرفیت دارد به تعویق انداخت.

دو شرکت امپریال اویل و کیندر مورگان هم که به طور مشترک در حال ساخت پایانه‌ای با ظرفیت روزانه 100 هزار بشکه نفت در مرکز آلبرتا هستند، تاریخ آغاز به کار این پایانه را از سه ماه آخر 2014 به اوایل سال 2015 تغییر دادند.

گزارش پیترز در این‌باره می‌نویسد: احتمال می رود این تاخیرها ناشی از ترکیب مشکلات مختلفی مثل تنظیم مقررات، حجم زیاد فعالیت‌ شرکت‌ها در آلبرتا و همچنین نسبتا جدید بودن ساخت پایانه‌های بارگیری ریلی در غرب کانادا باشد.

بر اساس این گزارش، قوانین جدید ایمنی حمل و نقل ریلی نیز هزینه‌های استفاده از این روش را افزایش می‌دهد.

کد خبر 215474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =