صنعت نفت ایران آینده روشنی دارد

شانا _ گروه بین الملل: دین هندرسون کارشناس آمریکایی نفت به تازگی کتابی را تحت عنوان منابع نفتی و سهامدارانش در خلیج فارس: چهار اسب سوار، هشت خانواده و شبکه اطلاعات جهانی، شبکه مواد مخدر و ترور در تحلیل اوضاع نفتی خلیج فارس و شناخت بازیگران اصلی این حوزه نوشته است، با او گفتگویی اختصاصی داشته ایم که می خوانید:

چه چیزی این انگیزه را به شما داد تا کتاب " منابع نفتی و سهامدارانش در خلیج فارس را بنویسید ، لطفا توضیح دهید؟

منابع نفت منطقه محور پایان نامه کارشناسی ارشد من در سال 1991 بود که با نام " شورای همکاری خلیج فارس: منابع امنیت منطقه ای برای رژیمهای بین المللی انباشت سرمایه" چاپ شد.

من این کتاب را در دوران جنگ خلیج فارس نوشته بودم و می خواستم بفهمم که چه کسی از این جنگ سود می برد، سپس 13 سال  صرف تحقیقات دراین مسئله کردم که چه کسی دنیا را کنترل می کند.

درباره عنوان و کلماتی که بر روی کتاب نوشته شده اند یعنی " چهار سوارکار، هشت خانواده و اطلاعات جهانی، شبکه مواد مخدر و ترور" برای ما بگویید؟

چهار سوارکار را بر اساس "هفت خواهران"  آنتونی سیمپسون در باره نفت نوشته ام، زیرا آنها چهار شرکت بودند که با هم ادغام شده بودند.

یعنی شرکتهای انگلیسی-هلندی شل، بی پی آموکو، اکسون موبیل و شورون تکزاکو . عبارت "هشت خانواده" (روچیلد ، راکفلر ، گلدمن ساکس ، کان لوب ، اسرائیل موسی سیف لازارد ، واربرگ و لمان) 52 درصد از سهام شرکت نیویورک فدرال و بیشتر بانکهای مرکزی جهان را تحت کنترل داشتند.

"اطلاعات، مواد مخدر و ترور" همان چیزهایی است که آنها از طریقش، پول به دست می آورند. می توان از  "نفت، سلاح و مواد مخدر" هم نام برد.  

آیا تصویری که روی جلد چاپ شده است، پیشنهاد شما بود یا تصاویری برای انتخاب به شما ارائه شد؟

تصویر روی جلد عکس فواره ای است که در تایلند گرفتم، بنابراین انتخاب خودم بود.

دین هندرسون  

آیا کتاب شما به جامعه آمریکا اشاره دارد؟

این کتاب فقط در باره آمریکا نیست، همه دنیا را شامل می شود.

همانطور که می دانید آمریکا و اتحادیه اروپا تحریمهایی را علیه صادرات نفت ایران و  بخشهای بانکی این کشور در سال 2012 اعمال کردند. هدفشان چه بود؟

تحریمهای ایران در خدمت کارتل بانکی/نفتی است زیرا ایران فقط صاحب نفت است نه کارتل. به نظر نمی رسد که صنعت نفت ایران به میزان زیادی تحت تاثیر قرار گرفته باشد.

با توجه به تحریمها و استانداردهای ایالات متحده، چه چشم اندازی برای صادرات نفت ایران می بینید؟ در آینده باید انتظار چه پیشامدی را داشته باشیم؟

فکر می کنم صنعت نفت ایران آینده روشنی دارد زیرا این کارتل کنترل خود را از دست می دهد و کشورهای عضو بریک (BRIC) متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در حال پیشرفت هستند. امیدوارم این کمکی در این زمینه باشد.

دین هندرسون در مزرعه ای نزدیک فالکتون، ایالت داکوتای جنوبی بزرگ شد. وی مدرک لیسانس کتابداری خود را از دانشگاه داکوتای جنوبی و کارشناسی ارشد خود را در زمینه مطالعات محیط زیست از دانشگاه مونتانا دریافت کرد.

وی یکی از نخستین مجله های اینترنتی آمریکا را با عنوان "نشریه میسولا"  در سال 1990 در میسولا ، مونتانا - جایی که برای نشریه مونتانا کایمین مقاله هایی به طور منظم می نوشت- تاسیس کرد.

مقاله های وی در وب سایتهایی مانند Infowars, Globalresearch.ca, David Icke عرضه می شود.

مقاله های چاپی وی در مجله هایی مانند مولتی نشنال مونیتور، در این روزها، پارانویا  و چند مجله دیگر چاپ می شود.

وی مقاله نویس برجسته مجله های Veterans Today & Rense.com است و در شبکه پرس تی وی، راشا تودی و سایر شبکه های بین المللی به طور منظم برنامه دارد.

وی خود را یک انقلابی می داند که به 50 کشور جهان سفر کرده است. این تحلیلگر آمریکایی در سال 2004 میلادی موفق به دریافت جایزه حزب دموکرات کنگره در منطقه هشت ایالت میزوری شد.

وی تاکنون پنج کتاب به رشته تحریر در آورده است. نخستین کتاب او منابع نفت و سهامداران آن در خلیج فارس: چهار سوارکار، هشت خانواده و اطلاعات جهانی آنها، شبکه مواد مخدر و ترور (www.createspace.com/3476183)،  در زمینه توطئه به منبع کلاسیک جهانی بدل شد.

کتاب دوم او با عنوان قوم سپاسگزار : انقلاب در 50 کشور (www.createspace.com/3477016)، دیدگاههای به دست آمده از سفرهای خارجی را گزارش می دهد.

کتاب سوم این تحلیلگر آمریکایی، کارتل اندوخته فدرال: هشت خانواده حاکم بر جهان به زبان آلمانی به وسیله Kopp Verlag منتشر شد.

کتاب چهارم، اتصال به شبکه  (www.createspace.com/3914674) یک راهنمای عملی برای حذف سیستم روشنفکری زیان آور و خلاص شدن از شر آنان است!

تازه ترین کتاب وی، سهام کارتل اتحادیه فدرال (www.createspace.com/4665885)، صاحبان بانکهای مرکزی خصوصی جهان را معرفی کرده است و راه حلی برای پایان دادن به سلطه آنها بر سراسر جهان و مردم ارائه می دهد.

گفتگو از:جواد عرب شیرازی

کد خبر 215475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =