سرانه آموزش مجتمع پارس جنوبی 23درصد افزایش یافت

شانا_ گروه گاز: در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان مجتمع پارس جنوبی، سرانه آموزش در حین خدمت کارکنان این مجتمع 23درصد افزایش یافت.

به گزارش شانا، سرپرست آموزش نیروی انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تلاشهای صورت گرفته و در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان، این مجتمع با برگزاری بیش از 196 هزار نفر ساعت آموزش در سال 92 از نظر نفر ساعت بیش از 49 درصد و از نظر سرانه‌ آموزش نیز بیش از 23 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ است.

محمد رضا مصلایی افزود: در سال92 بیش از 700 دوره و سمینار آموزشی در داخل و خارج از مجتمع برگزار شد که نسبت به سال قبل افزایش 25 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: سرانه‌ آموزش در سال 92 معادل 78 ساعت به ازای هر نفر بوده و آموزش، یادگیری و به کارگیری آن، 3 مولفه‌ مهم در موفقیت سازمانهاست و از این رو و با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده و جوان و همچنین به کارگیری تکنولوژیهای نوین در فرآیندهای عملیاتی، توجه به امر آموزش را در مجتمع ضروری می‌ کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دستیابی به سرانه آموزش 100 ساعت در سال 93 هدف‌گذاری شده است که امیدواریم بتوانیم با اراده‌ همه همکاران به آن دست پیدا کنیم.

وی تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت آموزش( ISO 10015)  را در سال گذشته نشانگر نگاه سیستمی به آموزش در این مجتمع دانست و گفت: چشم انداز این مجتمع بدل شدن به فرآیند آموزش سرآمد در صنعت نفت است که یکی از مولفه‌های آن لزوم توجه به ارتقای اثربخشی دوره‌های آموزشی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی، این مجتمع از سال گذشته احداث و راه‌اندازی 7 کارگاه آموزشی برق، ابزار دقیق و مکانیک را در دستور کار قرار داده که با تشکیل کارگروه مربوطه در این خصوص، ضمن شناسایی اقلام مورد نیاز، مراحل سفارش‌گذاری آنها در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم در 6 ماهه نخست سال جاری این کارگاهها را راه اندازی کنیم.

وی به کارگیری آموزشهای ارائه شده به کارکنان از سوی سرپرستان و مسئولان را از دیگر رویکردهای ارتقای اثربخشی دوره‌های آموزشی دانست و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که از آموزشهای داده شده به کارکنان بیش از پیش استفاده شود تا بتوانیم شاهد اثربخشی دوره‌های آموزشی و برطرف کردن نقص احتمالی در این خصوص باشیم.

  

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 215476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =