۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
  • کد خبر: 215488
سوزوکی خودرو هیبریدی با فناوری جدید تولید می‌کند

شانا _ گروه بین‌الملل: شرکت خودروسازی سوزوکی ژاپن بزودی خودروهای دوگانه سوز گاز و برق را به بازار ارائه می‌کند که از فناوری اقتصادی و ساده‌سازی شده جدیدی بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سوزوکی به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ خودرو در ژاپن برای رقابت در عرصه ساخت خودروهایی با مصرف بهینه سوخت، بر موتورها با قابلیت احتراف داخلی متمرکز شده است.

اسامو هوندا، معاون رئیس سوزوکی در گفتگو با خبرنگاران گفت:‌ میل مصرف کنندگان به استفاده از خودروها با مصرف سوخت بهینه چه در ژاپن و چه در اروپا و بازارهای در حال توسعه، رو به رشد است. به همین خاطر حتی سازندگان خودروهای کوچک، مثل سوزوکی، نیز باید بهینگی مصرف سوخت خودروهای خود را بهبود بخشند.

بر اساس این گزارش، شرکت سوزوکی پیش از این یک سیستم ترمز جدید معرفی کرده بود که در آن انرژی جنبشی خودرو به هنگام ترمز گرفتن به انرژی الکتریکی بدل می‌شود. برق تولید شده در این روند به یک باتری لیتیومی ارسال می‌شود و این باتری نیز برای تامین انرژی تجهیزات برقی خودرو مثل تهویه هوا استفاده می‌شود. در این روش انرژی تولید شده،‌ برای کمک به حرکت خودرو استفاده نمی‌شود.

اما معاون مدیرعامل سوزوکی گفت که سامانه جدید این شرکت این امکان را فراهم می‌کند تا انرژی به دست آمده از ترمز برای کمک به حرکت خودرو نیز استفاده شود.

البته این فناوری هم‌اکنون توسط خودروسازانی مثل نیسان و فولکس‌واگن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گزارش حاکی است: سامانه جدید سوزوکی تفاوتهایی با فناوری پیچیده دوگانه سوز گاز و برق شرکت تویوتا دارد و علاوه بر ساده‌تر و ارزان‌تر بودن می‌تواند بر خلاف تویوتا، خودرو را تنها با استفاده از انرژی برقی حرکت دهد.

هوندا همچنین در سخنان خود تاکید کرد که شرکت سوزوکی به دنبال ایجاد یک سامانه پیچیده‌تر دوگانه سوز نیز هست.

این نخستین بار نیست که سوزوکی یک سامانه دو گانه سوز برق و گاز معرفی می‌کند. در سال 2003 نیز این شرکت خودرو دوگانه سوز «توین» را معرفی کرده بود اما به دلیل ناکامی آن در بازار فروش، تولید آن متوقف شد.


کد خبر 215488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =