۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
  • کد خبر: 215489
تبدیل زباله به سوخت جت در انگلیس

شانا _ گروه بین الملل: یک شرکت آمریکایی کمک خواهد کرد که از یک گورستان زباله در کنار پالایشگاه نفتی در انگلیس سوخت موتورهای جت تولید شود.

به گزارش بلومبرگ، شرکت آمریکایی ولوسیز (Velocys Plc)، کمک خواهد کرد تا از یک گورستان زباله در محل پالایشگاه نفت کوریتون در شرق شهر لندن سوخت جت تولید شود.

این پالایشگاه پیش از این متعلق به شرکت بی پی انگلیس بود.

شرکت بریتیش ایرویز (British Airways) در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت و شریکش سولنا فیولز (Solena Fuels) از فناوری شرکت ولوسیز برای تبدیل 575 هزار تن زباله به 120 هزار تن سوخت جت در یک سال استفاده خواهند کرد.

بنا بر اعلام شرکت بریتیش ایرویز، این کارخانه در سال 2017 تکمیل خواهد شد.

خطوط هوایی انگلیس متعهد به خرید سوخت برای 11 سال آینده از پروژه گرین اسکای (GreenSky ) شده اند.

ویلی والش، مدیرعامل شرکت چند ملیتی اینترنشنال ایرلاینز گروپ (International Consolidated Airlines Group SA) در بیانیه ای گفت: تولید همه ساله سوخت جت برای تامین دوبار سوخت پروازهایمان از فرودگاه شهر لندن کافی است.

شرکتهای خطوط هوایی مانند قطرایرویز و ورجین آتلانتیک ایرویز متعهد به خرید این سوخت سازگار با محیط زیست برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به جلوگیری از گرمتر شدن زمین شده اند.

سه شرکت رویال ووپاک، شرکت انگلیسی-هلندی شل و گرین ارجی اینترنشنال، پالایشگاه نفت کوریتنون را در سال 2012 از شرکت پرتوپلوس خریدند.

شرکت پرتوپلوس نیز این پالایشگاه را در سال 2007 از شرکت بی پی خریده بود.

موسسه بارکلیز به سه شریک پروژه گرین اسکای در تامین اعتبار آن مشاوره می دهد.

کد خبر 215489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =