10 میلیون نفرساعت کار بدون حاثه در پالایشگاه بندرعباس ثبت شد

شانا_ گروه پالایش و پخش: در نیمه دوم سال گذشته در پالایشگاه بندرعباس نزدیک به 10 میلیون نفرساعت کار بدون حادثه انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این که یک دوره تعمیرات اساسی بدون هیچگونه حادثه ای انجام شد، گفت: این دوره از تعمیرات با همکاری بیش از هزار نفر نیرو، با دقت و رعایت نکات ایمنی و زودتر از برنامه زمانبندی به پایان رسید.

هاشم نامور با بیان این که در نیمه دوم سال 1392 دقیقا 9 میلیون و 966 هزار و 323 ساعت کار بدون حادثه انجام شد، ادامه داد: در همین دوره 88 هزارو 307 مورد بازرسی فنی در واحدهای عملیاتی، 204 مورد بازدید بهداشت حرفه ای، 1192 مورد اندازه گیری عوامل زیان آور محیطی کار و 95 درصد معاینات دوره ای کارکنان نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین با تاکید بر تهعد این شرکت به حفظ و صیانت از محیط زیست نیز گفت: با اقدامات انجام شده تا کنون، میزان آلایندگی در این شرکت به کمتر از حد استاندارد رسیده است.

به گفته نامور این شرکت توانسته است با مدیریت و کنترل ضایعات، پسابها، انرژی، خروجی دودکشها و پایشهای مستمر آلاینده های آب و هوا، نام خود را از فهرست شرکتهای آلاینده محیط زیست خارج کند.

نامور با بیان این که رسیدن به اهداف مورد نظر شرکت نیازمند اقدامات اساسی و پیگیری جدی آنها در چارچوب نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست است، ادامه داد: بخشی از این اقدامات شامل پایشهای مستمر شاخصها و معیارهای سیستم و ممیزی آنها، روزآمد کردن شناسایی و ارزیابی مخاطرات و تقویت رویکرد مدیریت ریسک، طرحریزی و اجرای اقدامات کنترلی در جهت کاهش و حذف مخاطرات بالقوه و بازنگری مستمر و موثر نظام مدیریت اچ اس یی برای تحقق آرمانهای از پیش تعیین شده و دستیابی به اهداف و برنامه های کشور است.

به گزارش شانا شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.

این شرکت به دلیل موقعیت مکانی، از ویژگیهایی همچون استفاده از آب دریا به منظور خنک کردن و تهیه آب شیرین و استفاده از لنگرگاه اختصاصی برای دریافت نفت خام و صادرات فرآورده برخوردار است.

پالایشگاه بندرعباس بزرگترین واحد تصفیه بنزین با روش احیای کاتالیست( از نظر خوراک)، بزرگترین واحد کاهش گرانروی( از نظر خوراک)، بزرگترین واحد هیدروکراکر( از نظر خوراک) و توان بالاترین درصد تبدیل خوراک به بنزین موتور است و بیشترین فرآورده های میان تقطیر را تولید می کند که در طراحی آن با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوریهای روز، مواردی همچون رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی زیست محیطی، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی مدنظر بوده است.

کد خبر 215500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =