۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 215508
نقش آفرینی زنان در تحقق توسعه و پیشرفت کشور

شانا _ گروه نفت: مشاور وزیر نفت در امور زنان با تاکید بر این که توسعه و پیشرفت کشور بدون حضور زنان موثر نیست، گفت: ضرورت حضور زنان در جامعه جدی گرفته نمی شود.

فاطمه تندگویان در مراسم بزرگداشت از مقام زن و تکریم جایگاه مادر در صنعت نفت که امروز (1 اردیبهشت) در تالار اندریشه برگزار شد،به سه مشکل اساسی زنان در کشور اشاره و تصریح کرد: در ایران نگاه به زن تک بعدی و سلیقه ای است، به گونه ای که در سال های گذشته شخصیت های ارزشمند بانوان در قالب نگاه های فردی ترسیم شدند و هر فرد بر اساس نگاه خود برداشتی از شخصیت های آنان داشته است.

مشاور وزیر نفت در امور زنان افزود: در دنیای امروز به زنان به عنوان خانه دار نگاه می شود، در حالی که با توجه به تجهیزات و امکاناتی و آسان شدن امور خانگی، زنان فرصت زیادی برای ایفای نقش در اقتصاد و بخش های دیگر کشور دارند.

وی با بیان اینکه در راه تعالی زنان باید مسئله توسعه جدی گرفته شود، افزود: ضرورت حضور زنان در جامعه با وجود تاکیدهای فراوانی که در این زمینه شده است، جدی گرفته نمی شود.

مشاور وزیر نفت در امور زنان با اشاره به اینکه زنان باید در مسایل جامعه از حاشیه وارد اصل شوند، گفت: بدون شک زنان با تغییر زمانه نیز تغییر کردند، دنیای امروز دنیای تحول است و زنان ایرانی هم اکنون از همه تجهیزات مدرن به صورت مطلوبی استفاده می کنند.

تندگویان دانستن،خواستن و توانستن را که در قرآن کریم بر آن نیز تاکید شده است، تنها مختص مردان ندانست و گفت: این سه اصل میان زنان و مردان مشترک است.

وی یکی از دغدغه های این روزهای کشور در حوزه زنان را غافل شدن آنها از مسئله خانواده دانست و افزود: فعاایت زنان در خارج از خانواده صدمه ای به بدنه خانواده وارد نمی کند.

مشاور وزیر نفت در امور زنان تاکید کرد: زنان را خانه دار نبینید، بلکه آنها در قالب یک طیف باید دیده شوند.

این مراسم امروز (1 اردیبهشت) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عماد حسینی، معاون وزیر نفت امور مهندسی و شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان برگزار شد.

کد خبر 215508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =