تقویت ناوگان حمل مواد سوختی با 1000 نفتکش جدید جاده پیما

شانا_ گروه پالایش و پخش: ناوگان حمل فرآورده های نفتی کشور با تامین یکهزار دستگاه نفتکش جدید، تقویت می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت انتقال ایمن فرآورده های نفتی در جاده های کشور به خبرنگار شانا، گفت: ضرورت نیل به این هدف توجه به زیرساخت های آن است و تقویت ناوگان حمل مواد سوختی با تکیه بر همین هدف انجام می شود.

مصطفی کشکولی افزود: برای تامین یکهزار دستگاه نفتکش جدید، بتازگی تفاهنامه سه جانبه ای میان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت خودرو ساز و بانک عامل، امضا شده است.

وی تصریح کرد: پیرو این تفاهنامه، تحویل این نفتکش ها از خردادماه امسال شروع می شود.

به گفته کشکولی، این نفتکش ها 6 چرخه و 10 چرخه هستند و با ورود آنها به ناوگان حمل مواد سوختی، ناوگان انتقال فرآورده های نفتی، بیش از پیش تقویت خواهد شد.

به گزارش شانا، با توجه به اهمیت انتقال و توزیع به موقع فرآورده های نفتی به مبادی مصرف به ویژه نقاط سردسیر و کوهستانی فاقد گاز طبیعی کشور، هم اکنون 12 هزار نفتکش جاده پیما، این وظیفه مهم را با گذر از محورهای مواصلاتی کشور انجام می دهند.

سال گذشته به طور میانگین روزانه 250 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی اعم از نفت گاز، نفت سفید، بنزین و نفت کوره، به نقاط مختلف کشور ارسال شد و این مقدار در زمستان به 300 میلیون لیتر در روز نیز رسید.

در بخش نیروگاهی کشور هم که یکی از عمده ترین مصرف کنندگان است، سال گذشته بیش از 27 میلیارد لیتر سوخت تحویل شد و توزیع بنزین نیز در سراسر کشور به 24 میلیارد و 500 میلیون لیتر رسید.  

اعداد ثبت شده در سال گذشته بر مسئولیت سنگین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای انتقال ایمن و بموقع مواد سوختی به مبادی مصرف، صحه می گذارد.

با توجه به مسئولیت حساس این شرکت برای توزیع حجم بالای فرآورده در کشور، ارتقای کیفی سازمان و بهره گیری از فناوریهای جدید می تواند به بهبود عملکرد این مجموعه بینجامد.


کد خبر 215509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =