تکمیل حفاری 12 حلقه چاه نفت و گاز در نخستین ماه سال جدید

اهواز _ شانا _ گروه نفت: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تکمیل حفاری 12 حلقه چاههای نفت و گاز در نخستین ماه سال 1393 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مهندس مهران مکوندی اظهار کرد: از این چاهها 6 حلقه توسعه ای و 6 حلقه تعمیری بوده است.

 

وی افزود: 8 حلقه از چاههای پیش گفته  در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 3 حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی و یک حلقه در شرکت نفت فلات قاره تکمیل و برای بهره برداری تحویل شرکتهای متقاضی شد.

 

مکوندی با بیان این که در فروردین ماه امسال افزون بر 28 هزار و 660 متر حفاری چاههای نفت و گاز به وسیله ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور انجام شد، گفت: این رقم نسبت به شاخص برنامه تعیین شده  3 هزار و 477 متر بیشتر است.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت در راستای تحقق برنامه های پیش بینی شده اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این چاهها در روزهای تعطیل سال نو تکمیل شدند.

 

وی افزود: در این میان، با بهره گیری از فناوریهای نو و همت و پشتکار همکاران در یک ماه گذشته عملیات حفاری 2 حلقه چاه 14 روز جلوتر از برنامه به پایان رسید که از نظر شتاب بخشی در ترخیص دکل و تولیدی شدن زودتر چاه دارای اهمیت اقتصادی بالایی است.

 

مکوندی با اشاره به این که هم اکنون ناوگان حفاری این شرکت دارای  ٧٤ دستگاه حفاری خشکی و دریایی است، گفت: در فروردین ماه با وجود محدودیتهای ترافیکی در جاده ها، با همکاری پلیس راهور 12 مورد جا بجایی دستگاههای حفاری صورت گرفت و 3 مورد جابجایی دستگاههای حفاری دریایی نیز داشتیم.  

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: دستگاههای حفاری این شرکت که از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین هستند، هم اکنون در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی در مناطق زیر  پوشش شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پروژه های حفاری دریایی فعالیت دارند.  

 

وی با اشاره به توان بالای فنی و تخصصی این شرکت، توضیح داد: هم اکنون همه تخصصهای صنعت حفاری در کشور  بومی شده است و پیشرفته ترین تجهیزات روز در زمینه عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی استفاده می شود.

 

مکوندی یادآوری کرد:پارسال این شرکت در مجموع 185 حلقه چاه نفت و گاز را در سطح مناطق خشکی و دریایی کشور حفاری کرد و از جمله توفیقات شرکت، پایان حفاری چاههای گازی در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در قالب پروژه کلید در دست بود که در اواخر سال 92 تحقق یافت.

 

کد خبر 215511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =