زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاههای گازی کاهش می یابد

شانا_ گروه گاز: زمان تعمیرات اساسی و توقف اضطراری تولید در پالایشگاهها با هدف افزایش بهره وری امسال کاهش می یابد.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز، به سمت کاهش مصرف انرژی پیش می رود و به منظور تحقق این هدف، برنامه مشخصی برای شرکتهای پالایش گاز برای کاهش مصرف انرژی تدوین شده است.

کاهش مصرف انرژی یکی از اولویتها و فعالیتهای بزرگ شرکتهای پالایش گاز است که با تحقق آن دستاورد بزرگی به دست می آید.

مهدی جمشیدی دانا افزود: شعار امسال این مدیریت، کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری در شرکتهای پالایش گاز است.

کاهش زمان تعمیرات اساسی با حداکثر بازدهی

وی در خصوص تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز گفت: تعمیرات اساسی شرکتهای پالایش گاز طبق برنامه و با توافق معاونت برنامه ریزی وزارت نفت و مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، از 20 فروردین ماه گذشته آغاز و تا پایان مهرماه ادامه خواهد یافت.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی، تصویب و ابلاغ این برنامه ها، تعمیرات اساسی را در شرکتهای پالایش گاز  انجام خواهیم داد.

جمشیدی دانا خاطرنشان کرد: این تعمیرات، بر اساس بررسی فنی، بازدید و گزارشهای فنی که پارسال تهیه شده، اجرا می شود و مکانهایی که به تعمیرات نیاز دارد از سرویس خارج شده و پس از تعمیرات برای حداکثر بازدهی آماده می شوند.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: حداقل زمان تعمیرات با حداکثر بازدهی، از جمله اولویتهای این مدیریت در تعمیرات اساسی است.

جمشیدی دانا ادامه داد: با توجه به برنامه های از پیش تعیین شده، زمان تعمیرات اساسی کاهش پیدا کرده و این نشان می دهد برای پایداری تولید برنامه ریزی خوبی شده است.

توقف تولید پالایشگاهها در تعمیرات اساسی به حداقل می رسد

وی افزود: با برنامه ریزیهای انجام شده در خصوص تعمیرات اساسی امسال  تلاش می کنیم کاهش تولید برنامه ریزی نشده نداشته باشیم و توقف اضطراری پالایشگاههای گاز را به کمترین حد برسانیم.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران  خاطرنشان کرد: از 8 ردیف تصفیه گاز پالایشگاه فجر جم تنها  یک ردیف برای تعمیرات اساسی از سرویس خارج می شود و در فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی از جمله فازهای 2 و 3، 4 و 5، 9 و 10 نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده با توجه به در اولویت بودن برداشت از مخازن مشترک، کوتاه کردن زمان تعمیران اساسی در دستور کار قرار دارد.

جمشیدی دانا همچنین گفت: 90 درصد کالا و تجهیزات مورد استفاده در تعمیرات اساسی از شرکتهای داخلی تامین می شود و برای 10 درصد باقیمانده نیز باتوجه به مقرون به صرفه بودن بر اساس قیمت تمام شده برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 215515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =