او ام وی درباره اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه هشدار داد

شانا _ گروه بین الملل: مدیرعامل شرکت نفتی او ام وی اتریش درباره اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، مدیرعامل شرکت او ام وی، شریک تجاری دیرینه غربی شرکت گازپروم روسیه گفت: اروپا باید از اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین خودداری کند و راه مذاکره با مسکو را پیش بگیرد.

شرکت او ام وی اتریش نخستین قرارداد بلندمدت عرضه گاز را با اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1968 امضا کرد و یک واردکننده بزرگ گاز از روسیه به شمار می رود.

گرهارد رویس شنبه گذشته (30 فروردین) در مصاحبه با رادیو او آر اف اتریش گفت: هیچ یک از ما نمی توانیم برآورد کنیم که چه معنی و هدفی خواهد داشت اگر هیچ گازی از روسیه به اروپا عرضه نشود.

اتحادیه اروپا برای تامین حدود یک سوم از نیازهای نفت و گاز خود به روسیه وابسته است و حدود 40 درصد از گاز روسیه از مسیر اوکراین به اروپا ترانزیت می شود.

رویس با اشاره به اختلاف گذشته میان روسیه و اوکراین که منجر به قطع صادرات گاز روسیه به بسیاری از کشورهای اروپا شد، گفت: اروپا از بحران سال 2009 عبرت نگرفته است.

وی افزود: لازم است که میان اروپا و روسیه در این باره مذاکره شود.

مدیرعامل شرکت اتریش از اروپا خواست تا درباره سرمایه گذاری های راهبردی بلندمدت در بخش زیرساختهای انرژی و از جلمه تولید گاز در اروپا تجدیدنظر کند.
کد خبر 215517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =