کاهش یک میلیارد دلاری درآمدهای شرکت آر دبلیو یی آلمان

شانا _ گروه بین‌الملل: با وجود تلاشهای آر دبلیو یی آلمان برای تثبیت منابع درآمدی خود، درآمدهای این شرکت در سال جاری میلادی یک میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت آر دبلیو یی آلمان که سال 2013 میلادی نخستین بار در 65 سال گذشته با ضرر و زیان روبرو شده بود، با برداشتن گامهایی برای غلبه بر افت سود ناشی از حرکت این کشور صنعتی به سمت کاهش استفاده از برق هسته‌ای، درآمدهای خود را از سال 2015 به طور قابل توجهی با ثبات کند.

پیتر تریوم، مدیرعامل آر دبلیو یی در اجلاس سالانه این شرکت اعلام کرد: درآمد خالص این شرکت از 2.31 میلیارد یورو در سال 2013 به 1.3 میلیارد یورو در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد. 

این درآمد همچنین شامل مبلغ خرید یک واحد تولید نفت و گاز آر دبلیو یی به وسیله میخائیل فرایدمن، میلیاردر روس نیز می‌شود.

شرکت فرایدمن 16 مارس قرارداد خرید واحد تولید نفت و گاز «دی» را با آر دبلیو ای امضا کرد.

تصمیم سال 2011 آنگلا مرکل،‌ صدراعظم آلمان برای تعطیلی 17 نیروگاه برق هسته‌ای این کشور تا سال 2022 سبب کاهش شدید درآمدهای آر دبلیو یی شد.

این شرکت بزرگ تامین کننده انرژی که حضور چندانی در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر ندارد، سال گذشته میلادی 6.4 درصد از برق تولیدی خود را از منابع انرژی جایگزین تامین کرد.

به گفته تریوم، آر دبلیو یی بسیار دیر برای حضور در بازار تولید برق از منابع تجدیدپذیر اقدام کرد.

پرداخت یارانه و حمایتهای دولت از منابع انرژیهای تجدیدپذیر سبب شد تا سال گذشته این انرژیها به رکورد بی سابقه 24 درصدی در تامین برق مورد نیاز آلمان برسند.

کد خبر 215523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =