بانک اطلاعاتی جامع زنان نخبه راه اندازی می شود

شانا_ گروه نفت: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع زنان نخبه کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، شهیندخت مولاوردی صبح امروز (یکم اردیبهشت ماه) در مراسم بزرگداشت مقام زن و تکریم جایگاه مادر در صنعت نفت که در تالار اندیشه برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: اگر انسان را محور توسعه پایدار، درونزا و همه جانبه و نبود تفاوت جنسیتی را در انسانیت شرط بدانیم، در آن صورت می توان جایگاه واقعی زنان را در فرایند توسعه کشور مدنظر قرار داد.

وی با بیان این که امروزه اتکا به منابع طبیعی، جای خود را به منابع انسانی داده است، اظهار داشت: توسعه علم محور و دانش محور نمی تواند نسبت به نقش و سهم زنان بی تفاوت باشد.

مولاوردی تصریح کرد: هر زمانی که عدالت اعم از سیاسی، جنسیتی، قضایی و ... به حاشیه رانده می شود، انواع ظلمها خودنمایی می کند و زمینه بروز آن فراهم می شود.

وی به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر ضرورت تعادل و توازن در اعطای نقشهای اجتماعی به زنان و مردان اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش چندگانه زنان و فشار مضاعفی که بر زنان شاغل وارد می شود، باید رفاه آنان بیش از پیش درنظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهوری، حرکت به سمت روشهایی نظیر تقسیم کار در خانه را میان زن و مرد از جمله راههای ایجاد تعادل و رفاه در خانواده عنوان کرد و گفت: همچنین مردها باید وقت بیشتری برای ایفای وظایف پدری خود داشته باشند.

به گفته مولاوردی، رئیس جمهوری در جلسه اخیر هیات دولت تاکید کرد: «وقتی زنان دارای تحصیلات عالیه هستند، قطعا به دنبال شغل اند و باید شرایط پیشرفت آنان تا سطوح عالی سازمانی فراهم شود».

وی با تاکید بر این که شناسایی و معرفی زنان توانمند نخبه در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری قرار دارد، عنوان کرد: بانک اطلاعاتی جامع زنان نخبه در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

مولاوردی با اشاره به نامگذاری امسال به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: مدیریت جهادی بدون همکاری زنان محقق نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت نیمی از سرمایه انسانی، توسعه، صلح، حفظ محیط زیست، دموکراسی و حقوق بشر حاصل نمی شود و جهان زمانی عادلانه تر می شود که همه انسانها در ساختن آن مشارکت داشته باشند.

 

کد خبر 215529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =