افزایش ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور با قوت ادامه دارد

شانا _ گروه دولت و مجلس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: واردات احتمالی بنزین به میزان نیاز و با حفظ توان داخلی است و به معنای تقویت دیدگاه تولیدنکردن بنزین در داخل نیست.

سید هاشم بنی هاشمی چهارم، در گفتگو با خبرنگار شانا، در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها افزود: با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و هدایت منابع مالی به سمت تولید، اجرای مرحله دوم اثربخش‌تر می‌شود.

این نماینده مجلس به گزارش وزیر نفت در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: زنگنه در جلسه دو هفته پیش کمیسیون، سیاستهای اقتصاد مقاومتی وزارت نفت را تشریح کرد، که از آن استقبال شد.

هاشمی چهارم،درباره موضوع توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها هم گفت: در شرایط فعلی که کشور می‌تواند با واردات، بنزین مصرفی را تامین کند ضرورتی ندارد بنزین در مجتمعهای پتروشیمی تولید شود.

وی گفت: واردات احتمالی بنزین به میزان نیاز و با حفظ توان داخلی است و به معنای تقویت دیدگاه  تولیدنکردن بنزین در داخل نیست.

این نماینده مجلس افزود: وزارت نفت موظف است نیاز مصرف کشور را به فرآورده نفتی از جمله بنزین با کیفیت تامین کند، بنابراین با حفظ سیاستهای اقتصاد مقاومتی واردات بنزین به مجوز از طرف مجلس نیاز ندارد.

عضو دیگر کمیسیون انرژی و دبیر کمیته انرژیهای نو نیز در این زمینه گفته بود: اگر بنزین تولیدی پتروشیمی ها متوقف و به مقدار نیاز واردات این فرآورده محقق شود محصولاتی که در واحدهای پتروشیمی تولید می شود سودآوری بیشتری برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل تولید بنزین پتروشیمی ها گفته بود: تولید بنزین در این مجتمعها به سبب شرایط خاص زمانی و برای مقابله و توانمندسازی در تقابل با شرایط تحریم بوده است.

جعفری افزوده بود: در حال حاضر دانش تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی برای کشور بومی شده است و با بهبود شرایط تامین بنزین بهتر است که واحدهای پتروشیمی محصولات مرتبط با فعالیت خود را تولید کنند.

وی گفته بود : تولید بنزین پتروشیمی ها همانند دانش هسته ای بومی شده است. از این رو، هر وقت شرایط ایجاب کند می توان دوباره از این واحدها بنزین تولید کرد زیرا کشور به این دانش دست یافته است.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت پیش‌ از این از واردات بنزین برای امسال خبر داده بود.

کد خبر 215531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =