۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 215535
زمانبندی تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز اعلام شد

شانا_ گروه گاز: زمانبندی تعمیرات اساسی شرکت های پالایش گاز برای افزایش بازدهی و راندمان کار اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به اهمیت تعمیرات اساسی در پالایشگاه ها، برنامه ریزی برای کاهش زمان تعمیرات اساسی به صورت جدی در حال پیگیری است و با توافق معاونت برنامه ریزی وزارت نفت و مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، این برنامه در حال انجام است.

بر پایه این گزارش، تعمیرات اساسی پالایشگاه فجر جم و خانگیران از فروردین ماه گذشته آغاز و پیش بینی شده در این دو پالایشگاه به ترتیب 190 روز و 135 روز عملیات تعمیرات اساسی به طول انجامد . بر اساس برنامه ریزی انجام شده در انجام این عملیات تنها 1ردیف از دو پالایشگاه یاد شده از سرویس خارج می شود.

بر اساس برنامه تعیین شده، تعمیرات اساسی پالایشگاه بیدبلند به مدت 42 روز و پالایشگاه ایلام به مدت 31 روز از اردیبهشت ماه و تعمیرات اساسی فاز 1 پارس جنوبی نیز به مدت 20 روز از خرداد آغاز می شود.

این گزارش حاکی است تعمیرات اساسی پالایشگاه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی نیز به مدت 26 روز از مرداد ماه آغاز می شود. همچنین تعمیرات اساسی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی هم به مدت 26 روز، پالایشگاه سرخون و قشم به مدت 20 روز و پالایشگاه پارسیان نیز به مدت 34 روز از شهریور آغاز می شود.

به گزارش شانا تعمیرات اساسی (Overhaul) از جمله تعمیرات پیشگیرانه است که براساس دوره‌های زمانی مطابق با استانداردهای واحد های مهندسی، بازرسی فنی و تعمیرات به صورت سالیانه انجام می شود.

این تعمیرات براساس مستندات، سوابق و میزان اثرگذاری آنها در تولید انجام می شود و هدف از اجرای آن کاهش هزینه و اطمینان یافتن از تولید مستمر به خصوص در فصول سرد سال است.

کد خبر 215535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =