ساخت آشیانه ای جدید با ظرفیت 6 هلیکوپتر در منطقه بهرگان

شانا_ گروه نفت: آشیانه جدیدی با ظرفیت 6 فروند هلیکوپتر و با ساختار لنگرگاه فضایی، در منطقه بهرگان فلات قاره ایران احداث می شود.

به گزارش شانا، مشاور هوانوردی شرکت نفت فلات قاره ایران در نخستین همایش استاندارد و ایمنی هلی ‌پورتها و هلی ‌دکهای وزارت نفت که روز گذشته (31 فروردین ماه) به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران در ساختمان کوشک شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر شرکت نفت فلات قاره ایران دارای سه فرودگاه اختصاصی و چهار آشیانه پروازی در مناطق عملیاتی این شرکت است و با توجه به دارابودن تعداد زیادی سکو و دکلهای نفتی در خلیج فارس، بیشترین تعداد هلی ‌دکهای دریایی را در اختیار دارد.

علاءالدین صدرایی گفت: ‌این شرکت 10 فروند هلیکوپتر ملکی و استیجاری دو موتوره پیشرفته در اختیار دارد که وظیفه جابجایی کارکنان را با همکاری شرکتهای طرف قرارداد برعهده دارند.

به گفته وی، یکی از نکات مهم پروازی این شرکت، استفاده از پروازهای شب در مواقع اضطراری و پزشکی است و در همین راستا سعی شده است شرایط اولیه بهره‌ برداری از فرودگاه‌ها،‌ هلی ‌پورت‌ها و هلی ‌دکها در شب فراهم شود.

صدرایی تصریح کرد: با توجه به این که در مناطق لاوان و بهرگان،‌ آشیانه‌ های هلیکوپترها خارج از سایت قرار گرفته است، آشیانه ای جدید با ظرفیت 6 فروند هلیکوپتر با ساختار اسکلت فضایی در منطقه بهرگان در حال طراحی و ساخت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجموعه شرکت نفت فلات قاره ایران، اجرای مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری، ایکائو و ... است و امیدوارم با برگزاری پیوسته چنین همایشهایی به این مهم دست یابیم.

 

کد خبر 215543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =