تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس انجام شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس با استفاده از توان نیروهای داخلی انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران امروز (اول اردیبهشت) در گفت: تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس در مدت حدود 10 ماه انجام و بخش هایی از دکل از جمله جکینگ بازسازی شد.

سیامک افشاری افزود: دستگاه حفاری شهید مدرس نخستین دستگاه حفاری این شرکت است که از سال ١٣٦١ با فعالیت این دستگاه، بخش حفاری دریایی این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد.

افشاری گفت: با استفاده از این دستگاه تاکنون بیش از ١٢٠ حلقه چاه نفت و گاز دریایی حفاری شده است و از این نظر در میان دستگاه های فعال در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد.

معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط شرجی، رطوبت بالا و نمک آب، دستگاه های حفاری در دریا نسبت به دستگاه های خشکی استهلاک بیشتری دارند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه اصلی، تعمیرات دوره ای آنها در فواصل زمانی کوتاه تر انجام می شود.

وی افزود: با توجه به توانمندی های پیمانکاران داخلی در بخش تعمیرات اساسی دکل های حفاری دریایی، پیش از این نیز تعمیرات دستگاه های حفاری شهید رجایی و مورب در داخل کشور انجام شده بود.

 افشاری گفت: این شرکت هم اکنون با به کارگیری سه دستگاه حفاری ملکی و سه دستگاه استیجاری، بخش عمده حفاری در میدان های نفتی و گازی در آب های خلیج فارس در استان های هرمزگان و بوشهر را بر عهده دارد.

معاون مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با پایان تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس، این دستگاه به میدان نفتی ابوذر انتقال و پس از استقرار کامل تا چند روز آینده در این موقعیت عملیاتی خواهد شد.

وی درباره جا به جایی دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی گفت: این دستگاه نیز پس از تکمیل چند حلقه چاه در فاز 12 پارس جنوبی هم اکنون حفاری یک حلقه چاه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را در آب های خلیج فارس آغاز کرده است.

افشاری در باره عملکرد مدیریت حفاری دریا در سال گذشته گفت: در سال 92 در مجموع 34 حلقه چاه دریایی حفاری و تکمیل شد که از این تعداد 13 حلقه توسعه ای و 21 حلقه تعمیری بوده است.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران در اهواز است.

کد خبر 215545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =