۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 215549
پیشی گرفتن صنعت پتروشیمی از نفت در خاورمیانه

شانا _ گروه بین الملل: شرکت آمریکایی آی اچ اس پیش بینی می کند که رشد صنعت پتروشیمی خاورمیانه سریعتر از دیگر صنایع از جمله صنعت نفت این منطقه باشد.

به گزارش نشریه عربین سعودی، در پی رقابت انقلاب شیل گس و شیل اویل (گاز و نفت رسی) آمریکا و تغییر خوراک پتروشیمی ها، سرمایه گذاری در فناوریهای جدید به تنوع بخشی صنعت پتروشیمی، رشد ثابت و افزایش اشتغالزایی در این صنعت کمک می کند.

شرکت آمریکایی آی اچ اس پیش بینی می کند که صنعت پتروشیمی سریعتر از دیگر صنایع کلیدی در خاورمیانه مانند نفت و گاز، حمل و نقل، دفاع، بانکداری و صنعت خودرو رشد و بهبود یابد.

شرکت آی اچ اس در همایش این شرکت که 27 تا 29 آوریل (7 تا 9 اردیبهشت ماه) در دوبی برگزار می شود، درباره افزایش فرصتها در بسیاری از صنایع بحث خواهد کرد.

چین، بزرگترین بازار برای صادرت پتروشیمی خاورمیانه خواهد شد و این صادرات در سال 2016 بیش از 8 درصد رشد خواهد داشت؛ این رقم نسبت به صادرات پتروشیمی در سال 2013 بیش از 6 درصد افزایش نشان می دهد.

دیو ویت، مدیرعامل شرکت آی اچ اس کمیکال و معاون ارشد  شرکت آی اچ اس گفت: خاورمیانه همچنان پیشرو  تولید محصولات پتروشیمی خواهد بود.

رقابت سالم گاهی مفید است؛ برای صنعت پالایش و پتروشیمی خاورمیانه، تغییر در سبد تامین سوخت خوراک پتروشیمی ها و افزایش رقابت در آمریکا به دلیل وجود گاز ارزان برای تامین خوراک، تصمیمهای قبلی تولیدکنندگان پتروشیمی خاورمیانه را برای ادامه سرمایه گذاری در فناوریهای جدید تقویت می کند.

ویت گفت: تغییر فناوریهای جدید، رقابت و عوامل دینامک بازار تحولی بزرگ است که بسیاری از صنایع در حال رشد با آن روبرو هستند.

وی افزود: ما شاهد آغاز "نسل دوم" صنعت پتروشیمی خاورمیانه هستیم.

ویت اعلام کرد: در طول همایش شرکت آی اچ اس ما چالشها و فرصتهای فراروی صنعت پتروشیمی خاورمیانه را بررسی و درباره چشم اندازهای سرمایه گذاری مذاکره می کنیم.

وی گفت: شاید سرمایه گذاریها در این بخش نسبت به چند سال اخیر تغییر زیادی داشته باشد اما این موضوع کمک می کند که صنعت پتروشیمی در مسیر جدیدی قرار گیرد.
کد خبر 215549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =