افزایش قیمت حاملهای انرژی سبب مشکل برای مردم نمی شود

شانا _ گروه دولت و مجلس: افزایش قیمت حاملهای انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت و به آن میزان نیست که بخواهد موجب نگرانی مردم شده و مشکلی را ایجاد کند؛ دولت به طور همزمان در کنار آن اقداماتی را برای مهار آثار تورمی انجام خواهد داد.

به گزارش شانا، رییس‌جمهوری پیش از ظهر امروز (دوشنبه _ یکم فروردین ماه) پس از نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در بخشی از  گفتگوی خود با خبرنگاران برنامه‌های دولت گفت: از همه کسانی که به دعوت فرهیختگان، علما، بزرگان و دلسوزان جامعه و به قانون مجلس لبیک گفته و ثبت‌نام نکرده و یا پس از ثبت‌نام انصراف دادند نیز تشکر می‌کنم؛ البته راه انصراف از دریافت یارانه تا پایان سال باز خواهد بود .

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی با بیان این که گام بعدی در مسیر اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها که اعلام قیمت حاملهای انرژی است طی هفته ‌جاری انجام خواهد شد، افزود: دولت می‌توانست قیمتهای بالایی برای حاملهای انرژی تعیین کند و درآمد بیشتری به نفع تولید و ارائه خدمات به مردم کسب کند، اما به دلیل شرایط تورمی کشور این قیمتها با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت که اثر آن بر تورم بسیار کم خواهد بود.

رییس‌جمهوری تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌ای از این افزایش قیمتها سوء استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند چرا که آثاری بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت.

دکتر روحانی افزود: البته افزایش قیمت حاملهای انرژی تورم بسیار محدودی را در پی خواهد داشت اما به آن میزان نیست که موجب نگرانی مردم شده و مشکلی را ایجاد کند؛ دولت، همزمان در کنار آن اقداماتی را برای مهار آثار تورمی انجام خواهد داد.


 

کد خبر 215552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =