۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 215554
زیربنای انرژی چین "سبز" می شود

شانا _ گروه بین الملل: دولت چین اعلام کرد که در نظر دارد زیربنای انرژی کشور را تغییر و به سمت انرژیهای سبز سوق بدهد.

به گزارش خبرگزاری دنیا، در گزارش پایانی  کمیسیون ملی انرژی چین که با حضور لی که چیانگ، نخست وزیر جمهوری خلق چین برگزار شده بود، آمده است که دولت چین در نظر دارد با تشویقهایی که برای اصلاح روند تولید و مصرف انرژی در نظر می گیرد، فرهنگ مصرف انرژی کشور را به سمت حفظ بیشتر محیط زیست هدایت کند.

نخست وزیر چین در سخنرانی خود درباره ی کمیسیون اعلام کرد: چین در نظر دارد به ویژه در مناطق شرقی چین، از راکتورهای اتمی با امنیت بالا  استفاده کند.

  چیانگ همچنین در این باره گفت: مهمترین مسئله استفاده از نیروگاه های اتمی، موضوع امنیت این نیروگاه ها است و دولت چین با تحقق بخشیدن به پروژه هایی که در این زمینه طراحی شده است، می تواند گام بلندی برای توسعه اقتصادی کشور بردارد.

وی در ادامه به موضوع مقابله دولت چین با مشکل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: دولت چین در نظر دارد با برنامه هایی مانند صرفه جویی در مصرف برق، کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای، تشویق مردم به استفاده از خودرو های برقی و ایجاد محدودیتهایی برای مراکزی که با استفاده از زغال سنگ گرما تولید می کنند، از میزان آلودگی هوا در کشور بکاهد.

کمیسیون ملی انرژی چین که سازمان مسئول برای سیاستگذاریهای دولت چین در زمینه ی انرژی به شمار می رود، با حضور  نخست وزیر چین و بیش از 10 چهره برجسته ی چین در زمینه ی انرژی برگزار می شود.

این کمیسیون همچنین مسئولیت هماهنگی های طرحهای کلان و سیاستگذاری را در حوزه انرژی چین نیز بر عهده دارد.

چین علاوه بر طرحهایی مانند نیروگاههای اتمی و آبی در حاال احداث، بر روی انرژی خورشیدی و انرژی بادی هم سرمایه گذاری های زیادی می کند.

پکن همچنین برای انتقال انرژی از غرب به شرق کشور، طرحهایی برای خطوط انتقالی فشار فوق قوی در نظر گرفته است.

دولت چین همچنین در سالهای اخیر سرمایه گذاریهای بسیار زیادی روی نیروگاه های اتمی و موضوع توسعه ی انرژی کرده است، هر چند که پس از فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما که در سال 2011 پس از زلزله ی ژاپن اتفاق افتاد، دولت چین همه پروژه های انرژی اتمی را متوقف و آنها را دوباره بررسی کرده بود.

کشور چین با یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا بخش بزرگی از انرژی مورد نیاز خود را از دیگر کشورها وارد می کند.

پکن که برای استقلال در زمینه انرژی تلاشهای زیادی می کند، با 56 ملیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه ی انرژی های تجدید پذیر در سال 2013، مقام نخست بین دیگر کشورها را به دست آورده بود.

چین هم اکنون دارای 17 نیروگاه اتمی و در حال ساخت 31 نیروگاه دیگر است.

این کشور در نظر دارد با ساخت 60 نیروگاه اتمی تا سال 2020، به ظرفیت تولید 58 گیگاوات برق برسد.

کد خبر 215554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =