۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
  • کد خبر: 215557
هلی دکهای نفت فلات قاره ایمن تر می شود

شانا_ گروه نفت: با توجه به وقوع درصد بالایی از سوانح در محل هلی پورتها و هلی دکها (باند هلی کوپتر روی سازه)، ایمن سازی بیشتر این محلها در دستور کار شرکت فلات قاره قرار دارد.

به گزارش شانا، ‌مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در نخستین همایش استاندارد و ایمنی هلی ‌پورت‌ها و هلی ‌دک‌های وزارت نفت که روز گذشته (31 فروردین ماه) به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران در ساختمان کوشک شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ‌با توجه به اینکه مسئولیت حفظ جان همکاران در رفت و برگشت از مناطق عملیاتی بر عهده ماست، در زمینه حفظ ایمنی و رعایت استانداردهای مربوطه رسالت دوچندانی داریم.

سعید حافظی با بیان اینکه ممیزی و استانداردسازی هلی ‌پورت‌‌ها و هلی ‌دک‌ها (محل فرود هلی کوپتر روی بام سازه ها) از اهداف برگزاری این همایش است،‌ گفت:‌ با توجه به تعامل و همکاری خوبی که با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ های کشور وجود دارد، خوشبختانه گام‌های ارزشمندی در این زمینه برداشته شده است.

وی گفت: ‌وظیفه این شرکت تولید نفت و گاز و درآمدزایی برای کشور است و با توجه به اینکه این شرکت بیشترین سکوها و پروازهای هلی‌کوپتری را برای جابجایی همکاران دارد، ایمنی و استانداردسازی هلی ‌پورت‌‌ها و هلی ‌دک‌ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیار ضروری است.

حافظی افزود:‌ امیدوارم با برگزاری این همایش بتوانیم ایمنی بیشتری برای حفظ جان همکاران و هموطنان خود به دست آوریم و برای نیل به این هدف، شرکت نفت فلات قاره ایران آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌های مربوطه اعلام می ‌کند.

وی افزود: سرویس دادن شبانه‌روزی به سکوها و مناطق عملیاتی توسط هلی کوپتر، کار بسیار دشواری است، البته نقص‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که امیدوارم با تلاش و همت بیشتر و برگزاری چنین همایش‌هایی، همچنین تعامل هر چه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری بتوانیم ضمن برطرف کردن این نواقص، ایمنی بیشتری را برای همکاران خود به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 215557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =