دفتر تخصصی امور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت ایجاد شد

شانا _ گروه نفت: با دستور وزیر نفت، دفتر تخصصی امور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت ایجاد شد.

به گزارش شانا، مشاور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت در نخستین همایش استاندارد و ایمنی هلی ‌پورت‌ها و هلی ‌دک‌های وزارت نفت که روز گذشته (31 فروردین ماه) به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران در ساختمان کوشک شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: سعی می‌کنیم با شرح وظایفی که برای این دفتر نوشته شده است،‌ الزامات، ‌قوانین و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری را لحاظ کنیم.

وی از شرکت نفت فلات قاره ایران در برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، صنعت نفت ایران نیز همچون همیشه در خدمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

کاظم پور با اعلام این که وزارت نفت، اداره 9 فرودگاه ملکی و اختصاصی و بیش از 40 هلی ‌دک و هلی‌پورت را بر عهده دارد،‌ گفت: البته در این امر همکاری ارزشمند سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ های کشور بسیار راهگشا بوده است.

وی با بیان این که بدون مساعدت‌ها و همکاری‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ های کشور، اداره 9 فرودگاه و 40 هلی ‌پورت و هلی ‌دک غیر ممکن بود، ادامه داد: مدیران باید برای به روز کردن دانش هوانوردی کارکنان زیرمجموعه خود تلاش کنند چراکه این امر در افزایش کارآیی آنان و جلوگیری از بروز حوادث نقش بسیار مهمی ایفا می ‌کند.

کاظم پور خاطرنشان کرد:‌ صنعت حمل‌ و‌نقل هوایی یکی از زیرساخت‌ های مهم در هر کشور محسوب می‌شود و تحقق بسیاری از برنامه‌ های اقتصادی دولت‌ها در گرو عملکرد خوب صنعت حمل ‌و‌نقل هوایی است.

وی با اشاره به نقش عامل انسانی در سوانح هوایی گفت: اگر ایمنی در وجود ما نهادینه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، بنابراین باید ضمن آمادگی برای مقابله با حوادث و رویدادها، به سمت استفاده بهینه از هلی‌پورت‌‌ها و هلی‌دک‌ها حرکت کنیم.

کد خبر 215562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =