پتروناس به دنبال توسعه فعالیتهای نفتی در برزیل، روسیه، هند و چین است

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) برای توسعه فعالیتهای اکتشاف و تولید خود به حضور در طرحهای نفت و گاز کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین چشم دوخته است.

به گزارش روزنامه محلی بیزینس تایم، شرکت پتروناس به توسعه تجارت خود در بخش انرژی شامل بخشهای نفت و گاز در کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین می اندیشد.

یک منبع صنعت نفت کشور مالزی در این باره گفت: برزیل، روسیه، آفریقای جنوبی و چین طرحهای بسیاری دارند از این رو فرصتهای زیادی برای کارهای اکتشاف و تولید در این بازارها یافت می شود اما مشکل نخست پتروناس، مسائل سیاسی است که این شرکت راجع به آنها نگرانی دارد و هزینه مشکل آخر به شمار می رود.

به گفته این مقام، پتروناس هم اکنون سرمایه گذاریهایی را در بخش نفت و گاز آفریقای جنوبی و چین کرده است و قصد دارد بزرگ ترین بازیگر اکتشاف و تولید این دو کشور باشد.

این شرکت مالزیایی همچنین به دنبال یافتن فرصتهایی در بخش انرژی هند است.

یک منبع نزدیک به صنعت نفت افزود: تجارت در هند آسان نیست، چالشهای بسیاری وجود دارد و کارهای بروکراتیک سختترین بخش کار است.

بر پایه این گزارش پتروناس در حال بازبینی دارایی های خود است که هم اکنون شامل 30 درصد دارایی های نفت و 70 درصد در بخش گاز است.

به گفته مقام صنعت نفت مالزی، این کشور قصد دارد نسبت دارایی های خود را به 50:50 برساند و از این رو به دنبال نفت بیشتر است.

کد خبر 215569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =