نشت گاز در حین بارگیری نفت خام در پایانه الحریقه لیبی تکذیب شد

شانا _ گروه بین الملل: با وجود انتشار شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر نشت گاز در حین بارگیری نخستین بارگیری نفت پس از هشت ماه تعطیلی در پایانه الحریقه شرکت نفت ای جی او سی او آن را تکذیب کرد.

به گزارش روزنامه لیبیا هرالد، شرکت نفت ای جی او سی او مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر نشت گاز توکسیک سولفید هیدروژن، در پایانه نفتی الحریقه در منطقه تبروک در حین بارگیری نخستین محموله از زمان تعطیلی هشت ماهه به وسیله نفتکش آئگن دیگنیتی  را رد کرد.

احمد العرابی به خبرنگاران گفت: این خبر صحت ندارد، بارگیری به درستی و بر اساس استانداردهای معمول انجام شد.

سولفید هیدروژن در نفت خام ترش، همچون نفت خام عربستان سعودی وجود دارد اما نفت خام لیبی به طور معمول شیرین است و سطح سولفید هیدروژن پایینی دارد.

پیش تر، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده بود که پس از توافق با شورشیان برای بازگشایی پایانه های نفتی اشغال شده، روز سه شنبه (٢٦ فروردین) یک محموله نفتی از پایانه نفتی حریقه صادر شد.

یکی از مسئولان این شرکت اعلام کرده بود که میدانهای نفتی متصل به پایانه حریقه، در مجموع روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت تولید می کنند. به گفته مسئولان شرکت ملی نفت لیبی، با توجه به پر بودن منابع ذخیره سازی پایانه حریقه، اکنون امکان افزایش تولید میدان های یاد شده وجود ندارد.

پس از توافق تازه میان دولت لیبی و شورشیان این کشور، قرار شد چهار پایانه حریقه و زویتنیه، راس لانوف و السیدر بازگشایی شوند.

 

کد خبر 215570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =