میزان آلاینده بنزن بنزین یورو 4 تولید ایران حدود 8 دهم درصد است

شانا_ گروه دولت و مجلس: سازمان حفاظت از محیط زیست برای سنجش میزان بنزن از 12 پمپ بنزین در تهران نمونه برداری و بعد از انجام آزمایشهای لازم میزان بنزن موجود از سوی این سازمان، آن را زیر یک درصد، یعنی 8 دهم درصد اعلام کرد.

به گزارش شانا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با رد کردن تولید خطرناک بنزین در پتروشیمی ها گفت: بنزن حلالی شیمیایی است که قابلیت احتراق دارد و برای جبران کمبود بنزین مورد نیاز داخل کشور در دولت گذشته توسط پتروشیمی ها به سوخت اضافه می‌شد که بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی سرطان شناسی، یکی از عوامل قطعی بروز سرطان است.

وی افزود: توزیع بنزین یورو 4 در شهرهای تهران، کرج و اراک بهمن ماه 92 آغاز شد و اندازه‌گیری‌های قبل از آن نشان می‌داد میزان بنزن موجود در بنزین و گازوییل توزیعی در دوره حکمرانی دولت دهم در کشور 6 تا 7 درصد است در حالی که استاندارد آن باید زیر یک درصد باشد.

متصدی تصریح کرد: برای سنجش میزان بنزن از 12 پمپ بنزین در تهران نمونه برداری شد و بعد از انجام آزمایشهای لازم میزان بنزن موجود زیر یک درصد یعنی 8 دهم درصد اعلام شد.

وی گفت: اندازه‌گیری پارامترهای بنزین در شهرهای کرج و اراک هم جزو برنامه‌های سازمان محیط زیست بوده و قرار است در طول سال به طور مداوم پارامترها اندازه گیری شوند.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کاهش ترکیبات سمی و آلاینده مانند بنزن در سوخت کشور نویدی مبنی بر کاهش آلودگی هوا و کاهش نرخ انواع بیماریها بویژه سرطان است، قطعا با این روند در آینده شاهد میزان کمتری سرطان در کشور خواهیم بود.

کد خبر 215609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =