۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
  • کد خبر: 215661

شانا _ گروه بین الملل: پیش بینی کارشناسان درباره رشد بی سابقه سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا سبب شد بهای نفت خام در این کشور با کاهش رو به رو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پیش بینی کارشناسان درباره رشد بی سابقه سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا سبب شد در معاملات روز سه شنبه (دوم اردیبهشت)، بهای شاخص نفت خام این کشور کاهش یابد.

بهای شاخص نفت خام برنت نیز در بازارهای اروپا با کاهش رو به رو بود اما ادامه بحران اوکراین و احتمال تحریم روسیه که تولید کننده عمده نفت است، سبب شد روند کاهش بهای شاخص برنت آهسته تر باشد.

تا ساعت 21 و 15 دقیقه (ساعت 17 و 45 دقیقه به وقت گرینویچ) بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا با دو دلار و 34 سنت کاهش، 102 دلار و سه سنت بود. بهای هر بشکه نفت خام برنت نیز با 93 دلار کاهش، به سطح 108 دلار و 96 سنت رسید.

به گفته کارشناسان، با توجه به یکنواخت شدن شرایط بحرانی اوکراین و پافشاری جدایی طلبان طرفدار روسیه بر مواضع خود، توجه معامله گران اکنون بیشتر به مسائل داخلی آمریکا و به ویژه سطح ذخیره سازی نفت این کشور معطوف شده است.

اکنون فاصله قیمتی شاخص نفت خام برنت با شاخص دبلیو تی آی، به هفت دلار و 19 سنت رسیده که بیشترین فاصله قیمت از ماه مارس سال جاری میلادی تا کنون به شمار می آید.

پیشرفت مذاکره های دولت ایران با قدرت های جهانی درباره مسئله هسته ای نیز از دیگر عواملی است که معامله گران بازار نفت به دقت آن را دنبال می کنند.

کد خبر 215661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =