هلند از یک صادرکننده به یک واردکننده گاز تبدیل می شود

شانا _ گروه بین الملل: آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که هلند تا سال 2025 از یک صادرکننده گاز به یک واردکننده این ماده تبدیل شود.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای) اعلام کرد که هلند، دومین صادرکننده بزرگ گاز اروپا، شاید تا سال 2025 میلادی به دلیل افت تولید گاز در استان گرونیگن و توسعه کند منابع نامتعارف، به یک واردکننده گاز تبدیل شود.

ماریا فن در هوفن، رئیس آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس گفت: زمان آن فرا رسیده است که هلند امنیت انرژی خود را دوباره ارزیابی کند و به دنبال راههای متفاوت و به صرفه برای هدایت این تغییر و جایگزینی باشد.

وی افزود: سطح تولید گاز در استان گرونیگن و میدانهای کوچکتر در حال کاهش است و تصمیم گیری درباره امکان کشف ذخایر نامتعارف جدید مانند شیل گس (گاز رسی) کندتر از حد انتظار است.

دولت مارک روته، نخست وزیر هلند مجبور شد تولید گاز از میدان اسلوچترن در استان گرونیگن را پس از بروز زمین لرزه های مرتبط با عملیات اکتشاف با 21 درصد کاهش به 42.5 میلیارد مترمکعب در سال 2014 و 2015 کاهش دهد؛ این عملیات اکتشاف منجر به واکنش و خشم عمومی شد.

هلند سالانه حدود 80 میلیارد مترمکعب در سال گاز تولید می کند که این رقم با مصرف گاز آلمان یکسان است؛ ذخایر باقیمانده میدان اسلوچترن 740 میلیارد مترمکعب در حالی که کل ذخایر احتمالی آن 1.23 تریلیون مترمکعب برآورد می شود.
کد خبر 215664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =